گواردیلا: به قهرمانی نزدیک تر از همیشه هستیم

پپ گواردیولا که شاگردانش شب گذشته (شنبه) با برتری 3 بر صفر مقابل میهمان خود، شالکه به قهرمانی در بوندس‌لیگا نزدیک‌تر شدند، به خبرنگاران گفت: من خودم هم بازیکن بوده‌ام و می‌دانم که بازی سه روز پس از بازی در لیگ قهرمانان اروپا چقدر دشوار است. با این حال جای بهانه‌گیری نیست و در مدت زمان زیادی از نیمه اول نتوانستیم آن‌طور که باید بازی کنیم.

وی افزود: بین نیمه اول و دوم فرق زیادی بود. در کل از پیروزی که به‌دست آوردیم، خوشحالم. ما با این برد گام بلندی برای قهرمانی در لیگ برداشتیم و از حالا به فکر راهیابی به فینال جام حذفی آلمان هستیم. امیدوارم این بازی درسی برای ما شده باشد برای بازی سه‌شنبه که مقابل وردربرمن خواهیم داشت.

مانوئل نویر، دروازه‌بان باواریایی‌ها هم عنوان کرد: ما در نیمه اول فاقد ریتم لازم بودیم و خیلی تلاش کردیم تا در جریان بازی بیفتیم. در نیمه دوم اما بهتر بودیم و به مراتب از شالکه سریع‌تر بودیم.

روبرت لواندوفسکی که در این بازی دو گل به ثمر رساند نیز اظهار داشت: در نیمه اول کمی کُند بودیم، اما در نیمه دوم بهتر کار کردیم و سه گل به‌ثمر رساندیم.

در پایان چهار هفته مانده به پایان فصل جاری بوندس‌لیگا، بایرن مونیخ با 78 امتیاز صدرنشین است و نسبت به دورتموند که در رده دوم است، 10 امتیاز برتری دارد.