رحمتی دوگل مقصر بود اما جلوی چهار گل دیگر را گرفت

رحمتی ستاره بی چون و چرای استقلال این فصل، پس از اینکه بازیکنان استقلال از سوی باشگاه ممنوع المصاحبه شدند، احتمالا با هماهنگی و یا شاید بدون هماهنگی چنین بیانیه ای منتشر کرده است.

بیانیه را در این لینک بخوانید.

جدا از ماجرای بیانیه رحمتی،با بررسی عملکرد سید مهدی رحمتی در داربی متوجه می شویم او در روزی که مدافعان و هافبکهای استقلال به اندازه همه فصل توپ لو دادند،‌ چهار گل مسلم را از دروازه درآورد و البته سه گل دریافت کرد.

در واقع شاید اگر سید مهدی رحمتی نبود، استقلال با نتیجه ای به مراتب سنگین تر از چهار بر دو از پرسپولیس شکست می خورد.

اما سید مهدی رحمتی روی دو گل استقلال مقصر بود. گل اول که شوت سنگینی که به سمت دروازه استقلال شد را با کف دست دفع کرد و مقابل پای مهدی طارمی قرار داد تا او کار راحتی برای گل زدن داشته باشد. هر چند مدافعان استقلال در جایگیری اشتباه های زیادی در طول ۹۰ دقیقه داشتند. رحمتی می توانست توپ را مشت کند تا توپ از محوطه دور شود اما با کف دست این کار را انجام داد.

روی گل دوم سید مهدی رحمتی آخرین نفری بود که توپ از کنارش رد شد تا وارد دروازه استقلال شود. پس از اینکه امید ابراهیمی توپ را لو داد و پرسپولیسی ها توپ را روی دروازه استقلال ارسال کردند، رحمتی سعی کرد نزدیک به خط دروازه و منطقه شش قدم بماند.البته باز هم جاگیری مدافعان استقلال در این صحنه هم اشتباه بود و باعث شد تا استقلال گل بخورد. بسیاری می گویند اگر رحمتی از دروازه بیرون می آمد، می توانست توپ را در هوا جمع کند، اما آنقدر همه چیز سریع اتفاق افتاد که رحمتی هم منتظر ضربه آخر شد و شاید همه از وی توقع واکنش و حداقل شیرجه به سمت توپ را داشتند اما او فقط به توپ نگاه کرد تا وارد دروازه شود. در هر حال اگر هم رحمتی در این صحنه مقصر باشد، نسبت به دیگر بازیکنان کمترین تقصیر را دارد.

روی گل سوم اما رحمتی اشتباه شبیه به گل اول را تکرار کرد. وقتی توپ از جناح چپ استقلال سانتر شد،‌رحمتی به جای اینکه توپ را مشت کند،‌ درست مثل یک بازیکن والیبال پنجه زد تا توپ روی سر رامین رضاییان قرار گیرد و او با یک ضربه سر دقیق و البته با کمک دیرک دروازه، پرسپولیس را به گل سوم برساند.او می توانست توپ را به سمت کناره مشت کند نه اینکه با پنجه والیبالی به زاویه مخالف و روی سر رامین رضاییان بفرستد. روی گل چهارم هم رحمتی مقصر نبود و مگویان با توپی که لو داد باعث و بانی گل چهارم پرسپولیس شد.

در هر حال رحمتی در نیمه اول یک موقعیت خوب را قبل از گل اول پرسپولیس در جدال با طارمی با پا دفع کرد. پنالتی طارمی را گرفت. توپی که امید عالیشاه شوت کرد را به خوبی دفع کرد و در بازگشت ضربه رامین رضاییان را با پا دفع کرد. یکی از ضربات ایستگاهی رامین رضاییان را دفع کرد. سید مهدی رحمتی هر چند چهار گل خورد اما چهارگل را درآورد تا استقلال نتیجه ای بهتر از ۴ بر دو را در تاریخ داربی ها ثبت نکند.

از نظر بسیاری از هواداران استقلال، او بهترین بازیکن استقلال بود. جایی که وقتی استقلال دو گل را خورد و پنالتی را داد، بازیکنان را دور هم جمع کرد و به آنها گفت:«غیرت داشته باشید، قول می دهم پنالتی را بگیرم!»

او به قولش عمل کرد اما بازیکنان استقلال به قولشان عمل نکردند.