سازمان لیگ از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تقدیر کرد

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، طی نامه‌ای از همکاری مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در برگزاری شایسته هشتاد و دومین شهرآورد پایتخت قدردانی کرد.

متن کامل نامه مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران به شرح زیر است:

 

با سلام؛

 احتراما، همانطور که مستحضرید، لیگ برتر ایران یکی از برترین لیگ های فوتبال قاره آسیاست و شهرآورد پایتخت نیز ویترینی زیبا از این رقابت هاست.  در شهرآورد 82 شاهد بزرگترین رقابت باشگاهی در فوتبال قاره کهن بودیم. مسابقه ای که 100 هزار تماشاگر در اوج امنیت در ورزشگاه آزادی گردهم آمدند تا فوتبالی مهیج و زیبا را نظاره گر باشند.  

بازیکنان، مربیان و مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال  ضمن تعهد حرفه ای  شان با تمام توان برای پیروزی تیم هایشان تلاش کردند تا هواداران پرشمار و پرشورشان را راضی نگه دارند. شهرآورد 82 اوج حرفه ای گری در فوتبال ایران بود. تیم ها گلزنی کردند و هواداران با گل های رد و بدل شده شاد و غمگین شدند و در پایان مسابقه ورزشگاه را در اوج آرامش ترک کردند.  

هواداران استقلال با اینکه تیم شان شکست خورد با  منش و رفتار فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را به نمایش گذاشتند و با وجود غمگین بودن از شکست بدون انجام رفتاری ناهنجار به خانه هایشان بازگشتند.

هواداران پرسپولیس هم شادمان بودند اما شادی آنها نیز در چارچوب اصول اخلاقی و ورزشی بود و بدون هیچ گونه مشکلی از ورزشگاه آزادی خارج شدند.  هرچند  درراه بازگشت هم در خیابان ها جشن پیروزی سر دادند اما آنها هم می دانند که برد و باخت ها در فوتبال همیشه بوده و هست و خواهد بود و فوتبال  وسیله ای برای افزایش دوستی ها و برادری هاست.

شهرآورد هم بهانه ای برای افزایش دوستی ها و ایجاد هنجارهای مثبت در جامعه است و این مهم را هواداران فهیم و با فرهنگ فوتبال به خوبی و بیش از گذشته آن را درک کرده اند.

سازمان لیگ وظیفه خود می داند که به مناسبت برگزاری چنین مسابقه بزرگی در فوتبال آسیا از بازیکنان، مربیان، مدیران و کانون های هواداران و تماشاگران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قدردانی نماید. زیرا برگزاری این مسابقه بار دیگر به کنفدراسیون فوتبال اسیا ثابت کرد که ایران کشوری امن است و هوادارانش با اخلاق ترین و با فرهنگ ترین تماشاگران هستند.