اولین تغییر استقلال در فصل آینده

 خبرهایی با مضمون اعتراف سرمربی استقلال به تعویض اشتباهش – که البته باید این سوال را هم پرسید که اخبار چگونه از نشست بیرون می‌رود - یا ناراحتی او حین خروج از در وزارت ورزش.

این اخبار قطعا همه آنچه در نشست گذشته نیست اما می‌توان حدس زد که وقتی در شرایطی که استقلال باختی با این عظمت و بزرگی را تجربه کرده، چه دیالوگی میان اعضا که افشارزاده هم جزو آنها است و مظلومی به زبان آورده شده است. به طور قطع مظلومی اکنون شاه‌کلید تغییرات احتمالی در فصل شانزدهم است. اگر او قادر به کسب جام قهرمانی لیگ باشد بقای خودش، اعضای هیات‌ مدیره و حتی افشارزاده را تضمین خواهد کرد اما بدون شک اگر مظلومی در ادامه بازی‌های باقی نتواند نتایج مطلوبی را به دست آورد استقلال در فصل شانزدهم با تغییرات هم در بخش مدیریتی و هم در بخش فنی مواجه می‌شود.

اگرچه مسوولان باشگاه استقلال در ابتدای فصل اعلام کردند که با مظلومی قرارداد دو ساله امضا کرده‌اند اما باخت بزرگ مقابل پرسپولیس دست متولیان این دو باشگاه بخصوص وزیر ورزش و جوانان را بازمی‌گذارد تا در فصل آینده تغییرات گسترده‌ای را در این باشگاه ایجاد کند. با وجود این باید توجهی هم داشت به جام دیگری که پیش روی استقلالی‌ها است. جامی که در صورت ناکامی در لیگ تا حدودی دل‌ها را تسکین می‌دهد. استقلال در فینال جام حذفی رخ در رخ ذوب‌آهن قرار می‌گیرد. دیداری که اگر با پیروزی آبی‌ها خاتمه یابد منجر به کسب جام حذفی خواهد شد. شاید آن جام هم بتواند منجی کادر فنی و مدیریت باشگاه استقلال باشد اما در عین حال هم باید به این واقعیت احترام گذاشت که جام لیگ چیز دیگری است و مظلومی اگر می‌خواهد منجی خود و مدیریت شود، باید در چهار بازی باقی مانده به تمام امتیازها برسد و منتظر لغزش دیگر مدعیان هم باشد که اتفاق دور از ذهنی هم نیست.