ابراهیم تهامی درباره علت عدم همراهی استقلال اهواز در بازی با سپاهان اظهار داشت: من طبق هماهنگی که با سیاوش بختیاری زاده انجام دادم و از او اجازه گرفتم به دلیل مشکلات مالی و اینکه یازده ماه است هیچ پولی نگرفته ام در بازی های خارج از اهواز همراه تیم نمی روم و در این بازی هم به همین دلیل حضور پیدا نکردم.

یقه پرسپولیس را می گیریم

وی درباره جدال این هفته استقلال اهواز مقابل پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیسی ها اصلا کار ساده ای مقابل ما ندارند و تصور نکنند که می توانند به راحتی ما را شکست دهند. همان طور که یقه تیم های سپاهان، نفت، ذوب آهن و استقلال تهران را گرفتیم یقه آنها را خواهیم گرفت. شاید بازی را ببازیم اما مطمئنا آنها کار ساده ای پیش روی خود ندارند.

مربی استقلال اهواز در ادامه افزود: قبلا هم گفته بودم تنها دو تیم در ایران، فوتبال بازی می کنند و آن دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن هستند. آنها مقابل استقلال هم نمایش خیلی خوب داشتند و باید بازی را می بردند. 

دوست دارم یکی از استقلال ها قهرمان شوند

وی در پاسخ به این سوال که شانس قهرمانی کدام تیم را بیشتر می داند و خودش دوست دارد چه تیمی فاتح لیگ پانزدهم باشد اذعان داشت: به نظرم تیم های استقلال خوزستان و تهران، پرسپولیس و تراکتورسازی برای قهرمانی شانس دارند و نمی توان گفت کدام تیم شانس بیشتری دارد. به شخصه دوست دارم یکی از دو تیم استقلال خوزستان و تهران قهرمان لیگ برتر شوند. همچنین می خواهیم در بازی مقابل پرسپولیس ابتدا برای حیثیت خودمان و سپس برای استقلال خوزستان و استقلال تهران مبارزه کنیم.

برای مظلومی و همکارانش متاسفم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در ادامه به انتقاد از عملکرد استقلال تهران و شخص پرویز مظلومی پرداخت و افزود:استقلال تهران 10،12 بازی است که خیلی ضعیف بازی می کند. برای پرویز مظلومی و همکارانش روی نیمکت متاسفم و از آنها تعجب می کنم. حتی یک بچه هم متوجه می شد که در بازی با پرسپولیس بازیکنان این تیم بازی را به سمت چپ می برند و سپس با یک ارسال بلند آن را به سمت راست می آورند. اما هیچ کس این مساله را در کادر فنی استقلال متوجه نشد. 

برهانی یکی از ضعیف ترین بازیکنان دربی بود

وی در ادامه نسبت به بازی کردن آرش برهانی هم ایراد گرفت و تصریح کرد: ارنج یازده نفره استقلال در روز دربی هم پر از ایراد بود. من حتی هنگام بازی هم این حرف را به اطرافیانم زدم و آنها پس از مدتی گفتند آفرین ابراهیم چه حرف درستی زدی. من نمیدانم برای چه پرویز مظلومی چند بازی با آرش برهانی بازی نداد و او را بی انگیزه کرد اما در روز دربی او را داخل زمین گذاشت. آرش برهانی بنده خدا هم تقصیری نداشت ولی یکی از ضعیف ترین بازیکنان زمین بود. 

کمک های مظلومی از خودشان دفاع کنند

مربی استقلال اهواز همچنین بیان داشت: دیگر تعجب من به خاطر تعویض خسرو حیدری بود. او تمام تلاش خودش را در زمین انجام داد و داشت خوب بازی می کرد اما به جای برهانی او تعویض شد. فکر می کنم کمک های پرویز مظلومی باید مصاحبه کنند و از خودشان دفاع کنند. اگر آنها به مظلومی گفته بودند خسرو را تعویض کن که من برایشان متاسفم اما اگر تذکر داده بودند و مظلومی گوش نداده بود باید از خودشان دفاع کنند.

در موضوع رحمتی؛ حق با برانکو است

وی درباره اتفاقات بین دو نیمه بازی دربی و رفتن رحمتی به رختکن پرسپولیس و برخورد برانکو با او توضیح داد: من هم وقتی متوجه شدم تعجب کردم. حق با برانکو است. او راست می گوید. 15 دقیقه بین دو نیمه باید به تیم اختصاص پیدا کند و اینکه بازیکنی از تیم حریف بخواهد بدون اجازه به آنجا بیاید و 4،5 دقیقه آنجا صحبت کند معنی و مفهومی ندارد. 

استیلی بازیکن بزرگی نبود

تهامی در ادامه ادعا کرد اگر همین الان بازی می کرد اجازه نمی داد استقلال بازنده دربی باشد. وی در این باره گفت: من همین الان اگر بازی می کردم از خیلی از بازیکنان استقلال بهتر بودم. از خوزستانی ها سوال کنید آنها هم حرف مرا تایید می کنند. یک مثال برای شما می زنم. حمید استیلی بازیکن بزرگی نبود اما در زمین خیلی قشنگ حرف می زد. من هم اگر روز دربی در زمین بودم طوری با بازیکنان حرف می زدم که از پرسپولیس نبازند. استقلال در آن دیدار به یک بازیکن نیاز داشت که در میانه میدان رهبری کند. 

پرویز مظلومی 4 استقلال را خراب کرد

وی درباره کری خوانی های پرسپولیسی ها برای استقلالی ها و از بین رفتن نماد 4 خاطرنشان کرد: پرسپولیسی ها درست می گویند. البته 6 تای آنها مورددار است. ولی ما استقلالی ها یک 4 داشتیم که پرویز مظلومی خرابش کرد و الان نماد نداریم.

قسم می خورم قلعه نویی دربی را نمی باخت

تهامی در پایان گفت: اگر جای مظلومی بودم فورا پس از بازی استعفا می دادم و اگر جای مسئولین باشگاه استقلال تهران بودم 5 هفته قبل او را برکنار می کردم. باور کنید چند مربی خیلی خوب می توانند هم اکنون هدایت استقلال را بر عهده بگیرند و این تیم را نجات دهند. حاضرم قسم بخورم اگر امیر قلعه نویی مربی استقلال در روز دربی بود آن دیدار را نمی باخت.