سوریان فرصتی برای اشتباه ندارد

بهرام مشتاقی در آستانه حضور نمایندگان کشتی فرنگی ایران در رقابتهای گزینشی مغولستان به خبرنگار مهر گفت: حمید سوریان و امیر قاسمی منجزی شب گذشته راهی اولانباتور مغولستان شدند تا برای کسب سهمیه اوزان ۵۹ و ۱۳۰ کیلوگرم به میدان بروند. هر دو فرنگی کار تا آخرین لحظه با آمادگی جسمی و روحی مطلوبی به این مسابقات رفتند که امیدوارم داستان کسب سهمیه ما در این اوزان با موفقیت به پایان برسد.

وی با اشاره به وضعیت حمید سوریان افزود: پرافتخارترین فرنگی کار ایران چاره ای جز موفقیت در رقابتهای گزینشی مغولستان ندارد چراکه در صورت عدم کسب سهمیه در این میدان، کار او و کشتی فرنگی ایران در رقابتهای گزینشی آتی در استانبول ترکیه به مراتب سخت تر و حساس تر خواهد بود.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی ادامه داد: مطمئنا اگر ما نتوانیم سهمیه وزن ۵۹ کیلوگرم المپیک را در گزینشی مغولستان کسب کنیم، جمع و جور کردن دوباره سوریان از لحاظ روحی روانی بسیار مشکل است. ضمن اینکه ما گزینه دیگری فعلا برای اعزام احتمالی به گزینشی ترکیه نداریم.

مشتاقی در خاتمه به امیر قاسیم منجزی هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سنگین وزن هم به مشکل خاصی در مغولستان بر نخوریم و قاسمی منجزی بتواند در همین مسابقات، سهمیه وزن ۱۳۰ کیلوگرم را کسب کند. مطمئنا در غیر این صورت، کار ما برای کسب سهمیه سنگین وزن در رقابتهای گزینشی ترکیه به مراتب سخت تر خواهد شد.

 حمید سوریان و امیر قاسمی منجزی شب گذشته برای حضور در رقابتهای گزینشی المپیک، راهی مغولستان شدند. این رقابتها روز جمعه سوم اردیبهشت ماه در شهر اولانباتور برگزار می شود.