ترکیه نیر خواهان تاسیس نیروگاه هسته ای شد

رجب طیب اردوغان، امروز(سه شنبه)، ضمن انتقاد تند ازاتحادیه اروپا، درباره تلاش برای آنچه که وی سوء استفاده ازارامنه، علوی ها و کردها برای فتنه انگیزی میان ترکها، نامید هشدار داد و گفت: "چرا ترکیه از برخورداری از رآکتور هسته ای منع می شود؟"

وی در سخنانی که شبکه تلویزیونی "تی.آر.تی" آن را پخش کرد، افزود: که پس از پایان یافتن تبادل جمعیتی با یونان، در کشور ما فقط مسلمانان باقی ماندند؛ از این رو سعی کردند تا با برگه تبعیض نژادی بازی کنند. با حفظ وحدت خود، هیچ  کسی نمی تواند ما را از رسیدن به اهدافمان باز دارد و اتحادیه اروپا نیز نمی تواند بیانیه هایی آکنده از هذیان صادر کند.

اردوغان با اشاره به اینکه با تکیه به وحدت وهمبستگی داخلی، تروریستها نمی توانند ما را از رسیدن به اهدافمان باز دارند، بیان کرد: اتحادیه اروپا تلاش می کند ترکیه را از اجرا و تکمیل طرحهای عظیم باز دارد و ادعا می کند که این طرحها به محیط زیست اسیب می رسانند.

رییس جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش از اهداف خود تا سال 2023 صرفنظر نخواهد کرد و اتحادیه اروپا نیز باید این مساله را درک کند.

وی گفت: پارلمان اروپا از ما خواست تا ساخت رآکتور هسته ای در حال تکمیل را متوقف کنیم؛ در صورتی که صدها رآکتور هسته ای در جهان وجود دارد و صدای آنها بلند نمی شود.

اردوغان با طرح این سوال که چرا ترکیه از برخورداری ازرآکتور هسته ای منع می شود و برخی بر سر این مساله مانع تراشی می کنند؟ گفت: گزارش اتحادیه اروپا دراین باره جانبدارانه و غیرمنطقی است و افراد بی طرف آن را ننوشته اند.

وی افزود: ما به خاطر اروپایی ها دست به اصلاحات نمی زنیم بلکه این اصلاحات برای شهروندانمان و ملتمان و حقی که بر گردن ما دارند. گزارش پارلمان اروپا درباره ترکیه توسط کسانی که با حزب تروریست "پ ک ک" ارتباط دارند، نوشته شده است.