اصلا فکر نکنید پرسپولیس قهرمان است

کریم باقری دررابطه با برتری پرسپولیس مقابل استقلال اهواز اظهار داشت: می دانستیم بازی سختی پیش رو داریم و به همین دلیل خودمان را کاملا آماده این دیدار کرده بودیم. در لیگ امسال شرایط طوری است که تمام تیم ها نزدیک به هم هستند و اصلا قبل پیش بینی نیست که چه تیمی می تواند برنده از زمین بیرون بیاید. به همین دلیل نتیجه بازی پرسپولیس صدرنشین با استقلال اهواز قعرنشین از قبل مشخص نبود. 

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در جریان این بازی ادامه داد: پیش از بازی هم بابت برگزاری این دیدار در ورزشگاه تختی نگران بودیم. گنجایش این ورزشگاه به اندازه ای نبود که بتواند تمام تماشاگران این بازی حساس را درون خود جای دهد. از طرفی استقلال اهواز در صورت شکست سقوطش قطعی می شد و همین باعث شده بود تا هواداران این تیم برای حمایت از تیم شان استقبال پرشوری را داشته باشند. متاسفانه دیدید که انواع و اقسام اتفاقات ناگوار در این بازی رخ داد که واقعا باعث تاسف است. 

مربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین تصریح کرد: می توانم بگویم که این اتفاقات ناگوار از نیم ساعت قبل از بازی برای ما آغاز شد که برخی از تماشاگران به سمت اعضای تیم پرسپولیس اشیایی را پرتاب می کردند. این اتفاقات تا دقایقی بعد از ابزی هم ادامه داشت و ما دو، سه ساعت خطرناک را در اهواز پشت سر گذاشتیم. متاسفانه برنماه ریزی خوبی هم برای این بازی نشده بود. مثلا قبل از بازی سکوی تماشاگران استقلال اهواز دقیقا مشرف به جایی بود که اتوبوس پرسپولیس باید آنجا متوقف می شد. همان جا بود که سنگ اندازی شروع شد و ما هم دقایقی در اتوبوس نشستیم تا در نهایت بازیکنان با همکاری پلیس به داخل رختکن رفتند.

باقری در ادامه بیان داشت: در طول بازی هم چنین شرایطی برای پرسپولیس به وجود آمد. متاسفانه بازی از نظر فنی گره خورده بود و فضای استادیوم هم اصلا جالب نبود. البته خوشبختانه کار پرسپولیس برای گلزنی به دقایق پایانی نکشید وگرنه شاید اتفاقات حاشیه ای اجازه نمی داد ما در این بازی پیروز شویم. گلی که بن سون در اوایل نیمه دوم به ثمر رساند فشار را از روی تیم ما خارج کرد. در هر صورت باید خدا را شکر کنیم که هم با سه امتیاز به تهران برگشتیم و هم اینکه از آن جو بد استادیوم جان سالم به در بردیم. البته این را هم بگویم که ما سالم به تهران برگشتیم اما معلوم نیست آنهایی که در طول بازی سرشان شکسته بود و با چهره خونین به منزل برگشتند الان در چه وضعیتی به سر می برند.

وی افزود: ای کاش این بازی در ورزشگاه غدیر برگزار می شد. دیدید که بازی رفت استقلال هم در همان ورزشگاه برگزار شد و هیچ اتفاقی نیفتاد. هزینه های زیادی برای تیم های لیگ برتری می شود که مردم چنین بازی های بزرگ و مهمی را تماشا کنند اما اگر قرار باشد به جای تماشای فوتبال با یکدیگر بجنگند مسابقات برگزار نشود بهتر است. اینکه چه کسانی اصرار داشتند بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود مهم است و افراد متخلف و ناآگاه باید شناسایی شوند. این اتفاقات تلخ نباید با دو مصاحبه چند مسئول خاتمه پیدا کند. برخی عادت کردند تقصیر را بر گردن یکدیگر بیندازند و بعد از چند روز هم وقتی سر و صداها می خوابد هیچ کس مسئولیت را بر عهده نمی گیرد.

باقری در پایان گفت: باز هم خدا را شکر می کنم که بازیکنان ما صحیح و سالم در تهران هستند. دیگر باید اتفاقات این بازی را فراموش کنیم و به فکر بازی حساس بعدی مقابل نفت تهران باشیم. متاسفانه حواشی زیادی در اطراف پرسپولیس اتفاق می افتد که نباید ذهن بازیکنان ما را درگیر کند. خیلی زود است که بخواهیم درباره قهرمانی حرف بزنیم. اگر از الان چنین تفکری داشته باشیم که پرسپولیس قهرمان است قطعا ضربه خواهیم خورد.