شب باشکوه لیگ برتر/گزارش تصویری

بهترین‌های فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ فوتبال انگلیس در مراسمی که توسط اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای این کشور برگزار شد، معرفی شدند.

در این مراسم ریاض مارز ۲۵ ساله با رای بازیکنان حاضر در لیگ برتر جایزه بهترین بازیکن فصل این لیگ را دریافت کرد. این بازیکن در این فصل موفق شده ۱۷ گل برای لسترسیتی در لیگ برتر به ثمر برساند و ۱۱ پاس گل هم بدهد. هری کین، جیمی واردی، انگولو کانته، مسوت اوزیل و دیمیتری پایه دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند.

هافبک الجزایری لسترسیتی به نخستین بازیکن آفریقایی تبدیل شد که توانسته این جایزه را کسب کند. جایزه‌ای که فصل گذشته به ادن آزارد، ستاره بلژیکی چلسی که در این فصل روزهای ناامیدکننده‌ای را سپری کرد، رسیده بود. 

عکس یادگاری مارز با کلودیو رانیری؛ پیرمردی که مهم‌ترین نقش را در عملکرد درخشان این فصل مارز داشت.

مارز جایزه خود را به هم‌تیمی‌هایش تقدیم کرد؛ کسپر اشمایکل، وس مورگان و روبرت هوث، سه هم‌تیمی مارز که در این فصل درخشان ظاهر شدند، از حاضران در مراسم شب گذشته بودند.

در مراسم شب گذشته یک جایزه ویژه به جیمی واردی داده شد. بشقابی که روی آن لوگوی ۱۱ تیم نقش بسته؛ تیم‌هایی که واردی با باز کردن دروازه آنها رکورد رود فن‌نیسلتروی در گلزنی‌های متوالی لیگ برتر را شکست.

جایزه ویژه بهترین بازیکن جوان سال هم به دله علی، ستاره ۲۰ ساله این فصل تاتنهام رسید.

رایان گیگز، اسطوره باشگاه منچستریونایتد و دستیار لوئیز فن‌خال در این باشگاه هم به پاس خدماتی که به فوتبال ارائه داده، این جایزه را دریافت کرد.

گیگز در سال ۱۹۹۳ جایزه‌ای که شب گذشته دله علی به دست آورد را کسب کرده بود. او در آن سال به عنوان بهترین بازیکن جوان سال لیگ برتر انگلیس معرفی شد.

روی هاجسون، مارتین اونیل، کریس کلمن و میشل اونیل، سرمربیان تیم‌های ملی انگلیس، جمهوری ایرلند، ولز و ایرلند شمالی که موفق شدند تیم‌هایشان را به یورو ۲۰۱۶ برسانند، این چهار جایزه را دریافت کردند.