درخواست سناتورهای آمریکایی از اوباما برای کمک به اسرائیل

در ادامه حمایت‌های کنگره آمریکا از رژیم صهیونیستی، اکثریت مطلق سنای ایالات متحده در نامه‌ای به باراک اوباما توافق بر سر اعطای کمک‌های دفاعی جدید واشنگتن به تل‌آویو را خواستار شدند.

در ادامه حمایت‌های بی چون و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی، 83 سناتور از مجموع 100 عضو مجلس سنای این کشور نامه‌ای با محتوای کمک دفاعی واشنگتن به تل‌آویو به رئیس‌جمهوری آمریکا نوشتند.

رویترز در خبری اختصاصی گزارش داده که بیش از سه چهارم اعضای سنای آمریکا نامه‌ای خطاب به باراک اوباما امضا کردند که در آن از رئیس‌جمهوری این کشور خواسته هر چه زودتر با اسرائیل درباره بسته کمک‌های دفاعی جدید به تل‌آویو،‌ به توافق برسد.

طراحان و نویسندگان اولیه این نامه «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه و «کریس کونز»‌ سناتور دموکرات به همراه سناتور و نامزد جمهوریخواه تد کروز هستند. نکته جالب در این موضوع نبودن نام «برنی سندرز» سناتور دموکرات  و عدم امضای او زیر این نامه حمایتی از اسرائیل است.

در بخشی از این نامه، سناتورهای بر لزوم تقویت بودجه و کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای گسترش توانمندیهای دفاعی موشکی آن از قبیل «موشک آهنین» تاکید شده است.

مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره «بسته کمک‌های دفاعی آمریکا به اسرائیل»، از چندی پیش آغاز شده و رایزنی‌های مقامات سیاسی، دفاعی و امنیتی دو طرف همچنان در جریان است.

پیش از این اکثریت اعضای مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای به باراک اوباما، درباره تلاش‌ها برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هشدار داده بودند.

338 قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا خواستار مخالفت اوباما با هرگونه اقدام شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی درپی پیش‌نویس قطعنامه تشکیلات خودگردان شده بودند.