نظرسنجی جنجالی هفته آینده نود/برانکو یا کی روش؟

عادل فردوسی پور شب گذشته در برنامه اش اعلام کرد که قصد دارد بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب را انتخاب کند و البته تاکید کرد که گزینه زیادی برای این نظرسنجی وجود ندارد. او گفت احتمالا از بین برانکو، کی روش و یک گزینه دیگر مسابقه نظرسنجی هفته آینده برگزار می شود که احتمالا آن یک گزینه تومیسلاو ایویچ است، مربی که پیش از جام جهانی 1998 سرمربی تیم ملی شد و موفق شد ساختار دفاعی این تیم را برای شرکت در جام جهانی درست کند هرچند که مدت حضورش در فوتبال ایران بسیار کوتاه بود.

کی روش در طول 5 بار حضورش موفق شده تیم ملی را به جام جهانی برود، نسلی تازه برای تیم ملی بسازد و البته تیمش مدت ها است که از هیچ تیمی در آسیا شکست نخورده است و در رنکینگ آسیا سال ها است که صدرنشین است.

برانکو هم در سال 2006 تیم ملی را به ساده ترین شکل ممکن به جام جهانی رساند و نسل طلایی فوتبال ایران را تا مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا بالا آورد و شاید اگر اشتباهات داوری در بازی با چین نبود تیم برانکو می توانست بعد از ملت ها بر بام فوتبال آسیا قرار بگیرد. البته برانکو در طول دوران حضورش در فوتبال آسیا موفق شد تیم ملی ایران را قهرمان بازی های آسیایی بوسان کند، کاری که فوتبال ایران مدت ها است موفق به تکرار آن نشده است.