بیرانوند می داند کم کاری کند چه عواقبی دارد

محمد خرمگاه درباره دیدار روز پنج‌شنبه نفت‌تهران برابر پرسپولیس اظهار داشت: «به هر حال پرسپولیس شرایط ایده‌آلی دارد و موفق شده خود را به صدر جدول رده‌بندی برساند. آنها هدف‌شان قهرمانی در لیگ برتر است و می‌خواهند به این مهم دست یابند. این تیم به خوبی توانسته خود را در جدول بالا بکشد و در هفته‌های اخیر پیروزی‌های با ارزشی به دست آورده است.»

 

او در ادامه افزود: «ما هم شرایط خوبی داریم و در چند دیدار گذشته بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتیم. هر چند در دیدار برابر سپاهان با بداقبالی روبه‌رو شدیم و در روزی که تیم برتر میدان بودیم،‌ نتیجه را واگذار کردیم. متاسفانه بازیکنان تیم از فرصت‌های مناسبی که خودشان خلق کرده بودند، نتوانستند استفاده کنند تا در بازی که لیاقت کسب سه امتیاز را داشتیم بازنده شویم و کمی شرایط خودمان را در جدول با مشکل روبه‌رو کنیم.»

 

مربی نفت‌تهران یادآور شد: «در دیدار برابر پرسپولیس به دنبال آن هستیم که مزد بازی‌هایی که در چند هفته اخیر ارائه کردیم را بگیریم و بتوانیم به سه امتیاز بازی برسیم تا کماکان شانس این را داشته باشیم که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم. ما به خصوص در سه بازی اخیر لایق کسب 9 امتیاز بودیم اما امتیازات با ارزشی را از دست دادیم و دوست نداریم مقابل پرسپولیس هم این اتفاق بیفتد. می‌دانیم که بازیکنان تیم انگیزه بالایی دارند تا در این بازی نشان دهند شایستگی‌های بالایی دارند و می‌توانند پرسپولیس را شکست دهند. امیدوارم با رفتن توپ‌های‌مان به درون دروازه پرسپولیس به پیروزی بسیار خوبی دست پیدا کنیم.»

 

خرمگاه در واکنش به این موضوع که پرسپولیس روز پنج‌شنبه از حمایت بی‌شمار هوادارانش برخوردار است، عنوان کرد: «این یک اتفاق طبیعی است و ما هم انتظاری غیر از این نداریم که هزاران نفر در ورزشگاه آزادی از تیم محبوب خود حمایت کنند اما بازیکنان ما به غیر از چند نفر از جوانان تیم تجربه بازی مقابل این همه تماشاگر را دارند و می‌دانند که چگونه در هیاهوی هزاران مخالف بتوانند به نتیجه ای که مدنظرشان است، برسند. وظیفه کادرفنی هم این است که راه‌های پیروزی در این بازی مهم را به بازیکنانش یادآوری کند تا آنها با فکری بازتر به دروازه حریف برسند.»

 

وی در مورد مصدومیت سیدجلال حسینی که در محافل خبری به آن اشاره شده است، بیان کرد: «این موضوع شایعه‌‌ای بیش نیست. سید جلال در شرایط خوبی به‌سر می‌برد و آماده دیدار برابر پرسپولیس است. تنها مصدوم ما ایمان مبعلی است که تلاش کادرپزشکی تیم بر آن است تا این بازیکن را هم به بازی حساس برابر پرسپولیس برسانیم.»

 

مربی نفت‌ تهران در پاسخ به این سوال که در نیم‌فصل علیرضا بیرانوند علاقه داشت به پرسپولیس برود و حالا امکان کم‌کاری این بازیکن برابر تیم مورد علاقه‌اش وجود دارد، تصریح کرد: «اصلا چنین موضوعی وجود ندارد و کسانی که چنین مباحثی را در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند هدف‌شان شایعه‌سازی برای دروازه‌بان ملی‌پوش تیم ما است. بیرانوند بهتر از هر کسی می‌داند که اگر کوتاهی داشته باشد آینده فوتبال حرفه‌ای‌اش به خطر می‌افتد و اولین جایی که از دست خواهد داد، تیم ملی فوتبال است چرا که کی‌روش مربی نیست که بازیکن غیرحرفه‌ای را به تیم ملی دعوت کند. مسلما علیرضا کاری نخواهد کرد که جام جهانی 2018 روسیه را از دست بدهد.»

 

خرمگاه در واکنش به صحبت‌های علیرضا منصوریان که اعلام کرده بود تیمش راه قهرمانی استقلال را هموار خواهد کرد، بیان کرد: «مسلما ما در روز بازی با پرسپولیس دو هدف را دنبال می‌کنیم؛ اول اینکه با شکست پرسپولیس ضمن شکستن رکورد شکست‌ناپذیری این تیم به حضور در آسیا امیدوار می‌شویم. دوم هم اینکه کادر فنی نفت‌تهران، استقلالی هستند و حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا با مغلوب کردن پرسپولیس کمک زیادی به استقلال کنیم تا به قهرمانی نزدیک شود. به نظرم می‌توانیم با متوقف کردن پرسپولیس فنر پرش استقلال به صدر جدول شویم. البته حرف زدن آسان است و ما در زمین ثابت می‌کنیم که شایستگی‌های زیادی داریم هرچند کار بسیار سختی برای رسیدن به هدف‌مان داریم.»

 

وی در پایان و درخصوص بازگشت امیرارسلان مطهری به ترکیب نفت‌‌تهران نیز بیان داشت: «تیم نفت به یک بازیکن متکی نیست. مطهری مدتی نبود و در بازگشتش عملکرد قابل قبولی داشت و توانست به ترکیب تیم برگردد. اگر در تمرینات بالایی داشت با صلاحدید علی منصوریان سرمربی تیم مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد.»