تاثیر دایی و منصوریان در جذابتر شدن دیدارهای امروز

 دیدار نفت با پرسپولیس را باید یکی از مهمترین بازی‌های فصل جاری محسوب کرد، دیداری که برای پرسپولیس می‌تواند طعم جام را داشته باشد و حتی ممکن است نزدیک به یک صد هزار نفر را به ورزشگاه بکشاند و جمعیت زیادی را پای تلویزیون ایران میخکوب کند. اما این همه اهمیت این دیدار نیست بلکه در آن سوی میدان این دیدار برای منصوریان حکم یک پله بزرگ به سوی استقلال را دارد.

منصوریان با توجه به کارنامه و تجربه اش در واقع مهمترین و نزدیک ترین شخص برای سرمربیگری در استقلال است چرا که چند سالی کارنامه خوبی از خود در لیگ برتر به جا گذاشته و حتی مدتی دستیار کی‌روش بوده است. او حتی در ابتدای همین فصل هم پای میز مذاکره با استقلال نشست اما مدیران باشگاه نفت او را متقاعد کردند که در این تیم بماند.

با همه این توضیح‌ها باید گفت راه رسیدن به استقلال امروز برای منصوریان از پرسپولیس می‌گذرد.

 اگر او بتواند پرسپولیس را متوقف کند و یا این تیم را شکست دهد در واقع خودش را روی نیمکت استقلال می‌بیند چرا که هواداران و مدیران و کارنامه او همه در یک سو به سود این مربی ترازو را سنگین می‌کند.

منصوریان چند روز قبل اعلام کرد که روز پنجشنبه سرباز مظلومی است. این حرف اگر چه به مذاق پرسپولیسی‌ها خوش نیامد و استقلالی‌ها را خوشحال کرد اما بلافاصله با پاسخ علی دایی مواجه شد که مسیر استقلال را در هفته آخر ناهموار خواهد کرد.

در واقع این حرف‌ها از این دو مربی موج جدیدی از هیجان را به شکلی خاص وارد لیگ برتر کرد تا هم دیدار پرسپولیس با نفت را مهیج کند و هم دیدار استقلال و صبا را در صورت رسیدن به روز آخر برای تعیین قهرمان.

منصوریان در این دیدار می‌تواند یک شبه ره صد ساله را برود در آنسوی میدان هم پرسپولیس با پیروزی بر نفت تهران عملا می‌تواند قهرمانی را جشن بگیرد هر چند ممکن است روی کاغذ برخی موارد هنوز باقی مانده باشد.

باید دید منصوریان می‌تواند راه خود را هموار و راه پرسپولیس را ناهموار کند یا اینکه پرسپولیسی که این روزها روی دور برد است کار را تمام می‌کند و منصوریان را در نقطه قبلی نگه می‌دارد؟