عابدینی: دشمنی با سازمان لیگ عجیب است!

امیر عابدینی، عضو هیئت  رئیسه سازمان لیگ برتر در این باره می‌گوید:  من برای برخی از اصحاب قلم متاسفم که امانت داری نمی‌کنند و فرهنگ بی اخلاقی یا عدم اخلاق مداری را ترویج می‌دهند! صادقانه سازمان لیگ برتر برای پرداخت پول به باشگاه‌ها یک روالی دارد و وقتی از پیمانکار پولی را دریافت می‌کند باید به باشگاه پرداخت کند. مثلاً به باشگاهی که یک میلیارد تومان تعلق می‌گرفته 700 میلیون تومان داده‌ایم و 300 میلیون تومان دیگر از ما می‌خواهد. به 10 باشگاه هم به اندازه جدول پول داده‌ایم. وصولی سازمان لیگ برتر از یکی دو جا است و نه ده جا. همه چیز مشخص است و وقتی پول به دست ما می‌رسد باید بین باشگاه‌ها تقسیم کنیم. در چنین شرایطی طبیعی است که سریعاً به باشگاه‌ها پول تزریق کنیم. مثلاً نفت تهران که به بازیکنان، هتل و ... دیون دارد. اگر پرداختی‌ای به هر باشگاهی داشته‌ایم بر اساس عرف از پیش تعیین شده و شرایط باشگاه‌ها در جدول رده بندی بوده. اگر پولی داده‌ایم بدین معنی نیست که دنبال مسئله‌ای هستیم. نه بنده کاندیدای انتخابات هستم و نه دیگر اعضای هیات رئیسه. فقط تاج در انتخابات شرکت کرده که اگر وی هم دستور می‌داد که پول پرداخت نشود باید جوابگوی هیئت رئیسه می‌بود. اینکه چرا آخر فصل پول آمده و مطالبات باشگاه‌ها را پرداخت نکرده است.

 

بعد خواهش من از برخی از دوستان این است که کمی سواد خود را بالا ببرند. اگر فردا انتخابات ریاست جمهوری شود دکتر حسن روحانی خزانه دولت را می‌بندد و از خزانه می‌خواهد که پول کارمندان و بودجه‌های عمرانی را پرداخت نکند؟ این یک واقعیت است. 16 باشگاه از سازمان لیگ برتر پول می‌گیرند و باید پول بگیرند چون حق و حقوقی دارند و اگر هم الان پولی به آنها پرداخت شده است به خاطر وصولی سازمان لیگ برتر بوده است.

 

مجمع 60 عضو دیگر هم دارد

امیر عابدینی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: 16 باشگاه از ما پول می‌گیرند. مجمع 60 عضو دیگر دارد. من نمی‌دانم دوستان آب به آسیاب کی می‌ریزند. آقای عزیز محمدی و آجرلو می‌توانستند بیایند و در مجمع به باشگاه‌ها بگویند که از سازمان لیگ برتر پول نگیرند. سازمان لیگ برتر تحت فشار است. حکم‌های زیادی از سوی کمیته انضباطی به دست ما رسیده که حق و حقوق مربیان و بازیکنان را از محل مطالبات باشگاه‌ها پرداخت کنیم. برای من دشمنی با سازمان لیگ برتر عجیب است. سازمان لیگ برتری که مسابقات این فصل را به خوبی هر چه تمامتر برگزار کرده و اگر هم جایی کار خوب از آب درنیامده به خاطر این بوده که کار دست استان بوده و تصمیمات ما را زیر پا گذاشتند و ماجرای اهواز پیش آمد. جدا از لیگ برتر ما 35 هفته از لیگ یک، جام حذفی، لیگ 2 و مسابقات استانی را به طور منظم و منضبط برگزار کرده‌ایم اما هیچ کس به این مسئله اشاره نمی‌کند. جوانگرایی که ما در فوتبال به راه انداخته‌ایم سبب شده تا کی روش بگوید منوی فوتبال ایران تا ده سال آینده باز است.

 

با صدا و سیما تعامل کرده‌ایم

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر از توافق با صدا و سیما برای احیای حق پخش خبر داده است و در این باره گفت: ما به سرعت به کار خود ادامه می‌دهیم و به دنبال این هستیم که درآمد سازمان لیگ برتر را افزایش دهیم تا حق و حقوق بیشتری به باشگاه‌ها برسد. تعاملاتی را هم با سازمان صدا و سیما داشته‌ایم. سازمان صدا و سیما معتقد است 40 میلیارد تومان در ماجرای 3090 پرداخت کرده و ما هم می گوییم این پول به دست ما نرسیده است و ماجرایی بوده بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و اپراتور همراه اول و اصلاً سازمان لیگ برتر دران دخالتی نداشته است. خوشبختانه با تعاملاتی که با سازمان صدا و سیما انجام داده‌ایم و هم چنین نگرش مثبت آقای سرافراز حق پخش به زودی نهادینه خواهد شد.

 

لیگ یک 18 تیمی تثبیت می‌شود

صحبت‌های پایانی امیر عابدینی در مورد تصمیمات جدید سازمان لیگ برتر برای فصل آتی است. او در این باره می‌گوید: طرح‌های جدیدی در دست بررسی است و به زودی برای تصویب به هیئت رئیسه می‌آید. اینکه نقل و انتقالات ابتدای فصل تا پایان هفته چهارم ادامه داشته باشد. ما هر اقدامی که برای پویایی لیگ برتر لازم باشد و متناسب با قوانین حاکم بر فوتبال حرفه‌ای باشد را انجام خواهیم داد. حذف پلی آف یک کار بزرگ و کارستان بود. پلی آف به زودی از دیگر لیگ‌ها هم حذف خواهد شد. ضمن اینکه لیگ یک با 18 تیمی شدن تثبیت می‌شود و برنامه اگر تغییر نکند فصل آتی هم سه تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود خواهند کرد.