باقری: مکانی هنوز شرایط پرسپولیس را درک نکرده است

نادر باقری   درباره عملکرد سوشا مکانی در دیدار پرسپولیس مقابل نفت تهران اظهار داشت: متاسفانه مکانی در این بازی عملکرد خوبی نداشت و با وجود اینکه دروازه‌بان بزرگی است اما هنوز شرایط پرسپولیس را درک نکرده است.

وی افزود: دروازه‌بانی که از دروازه پرسپولیس حراست می‌کند جدا از مسائل فنی باید از نظر روحی و روانی خودش را در شرایط مناسبی قرار داهد و با تمرکز بالا در دروازه بایستد اما این مورد در مکانی دیده نمی‌شود و به خاطر همین است که نمی‌تواند شایستگی‌های فنی خود را نشان دهد.

مربی پیشین دروازه‌بانان پرسپولیس با بیان اینکه مکانی خیلی خوب تمرین می‌کند، یادآور شد: مربی سوشا بوده‌ام و به توانایی‌های این دروازه‌بان ایمان دارم با این حال اعتقادم این است که او بعد از دو سال هنوز نتوانسته خود را با شرایط پرسپولیس وفق دهد و عملکرد خوبی در این تیم نداشت. بازی کردن در پرسپولیس با هر تیم دیگری متفاوت است و در این داشتن روحیه و تمرکز بالا حتی مهم‌تر از مسائل فنی است.

باقری در پاسخ به این سوال نقش مربی دروازه‌بان‌ها در پرسپولیس چقدر در عملکرد مکانی در این تیم تاثیر‌گذار بوده است، خاطرنشان کرد: مربی دروازه‌بان‌‌ها در پرسپولیس باید ایرانی باشد که بتواند از لحاظ روحی و روانی با شاگردان خود صحبت کرده و آنها را آماده مسابقات کند. با توجه به اینکه مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس کروات است قاعدتا برای برقراری ارتباط ذهنی و حتی عاطفی با شاگردان خود مشکل دارد و این مورد در عملکرد مکانی در این فصل مشهود بوده است.

وی گفت: باید وضعیت دیگر دروازه‌بان‌های تیم را هم بررسی کرد. تا آنجا که من لوبانف را زیر نظر داشتم او اضافه وزن داشت اما اینکه حالا او شرایط بدنی بهتری پیدا کرده را مربیان پرسپولیس بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند تشخیص دهند.

مربی پیشین پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس برای فصل بعد بهتر است بیرانوند را جذب کند یا نه، گفت: بیرانوند دروازه‌بان خیلی خوبی است اما باید دید او در پرسپولیس همانند نفت ظاهر خواهد شد یا نه. تاکید می‌کنم که بازی کردن در پرسپولیس با دیگر تیم‌ها متفاوت است و چه بسا یک دروازه‌بان از نظر فنی خیلی بالا نباشد اما از نظر روحی و روانی آن قدر خودش را در وضعیت خوبی قرار دهد که درواره‌بان مطمئنی برای پرسپولیس باشد.