سوشا و نورمحمدی قدر پیراهن پرسپولیس را نمی دانند

رضا شاهرودی از عملکرد بازیکنان پرسپولیس به‌خصوص علیرضا نورمحمدی و سوشا مکانی در بازی با نفت‌تهران به‌شدت ناراحت و عصبانی است و معتقد است شاگردان برانکو ایوانکوویچ باید موقعیت حال حاضر تیم‌ را به درستی درک کنند و با تمام وجود و انگیزه بالا در دو بازی آخر فصل شرکت کنند تا قهرمان شوند و دل هواداران‌ را شاد کنند.

 

اظهارات شاهرودی را در ادامه می خوانید:

 

* پرسپولیس صدر جدول را از دست داد. فکر می‌کنید قهرمانی هم برای پرسپولیس از دست رفته است؟

- نه، هنوز هیچ چیز مشخص نیست و دو بازی دیگر باقی مانده است اما اگر بخواهند مثل بازی با نفت بازی کنند، قهرمانی هم از دست می‌رود. حیف است پرسپولیس این‌طوری بخواهد بازی کند چون چند هفته بود که منظم تمرین و بازی می‌کردند و کاش این سه هفته را هم بازیکنان باانگیزه و نظم بیشتر بازی می‌کردند. پرسپولیس چند هفته نباخته بود و این باخت خیلی بد بود.

 

* مقابل نفت کدام بازیکنان خوب نبودند؟

- از سوشا درون دروازه تا طارمی در خط حمله همه بد بودند و اگر دست برانکو باز بود هر 11 بازیکن را عوض می‌کرد. نفت که اصلا بازی و هیچ کاری نکرد. گل اول آنها آفساید بود اما نورمحمدی که کاپیتان تیم هم هست با یک تنه بچگانه از بازی خارج شد و سوشا هم لایی خورد. اینها باید قدر این پیراهن را بدانند و باید درک کنند که این سه، چهار هفته آخر باید با تمام قدرت کار و خوب استراحت و خوب تمرین کنند تا نتیجه بگیرند. این هفته‌های آخر باید بدون اشتباه باشند و بعد که قهرمان شدند یک‌ماه بروند خوشگذرانی کنند و شاد باشند. بازی با نفت تهران زنگ خطر بود و باید این دو بازی را جدی بگیرند و جبران کنند.

 

* بازی با گسترش فولاد را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

- گسترش فولاد فوتبال بازی می‌کند و مثل نفت دنبال ضدفوتبال نیست. گسترش خوب فوتبال بازی می‌کند و برنامه دارد و چون پرسپولیس هم یک تیم تاکتیکی است، بازی خوبی می‌شود به شرطی که بچه‌های پرسپولیس مثل بازی با نفت نباشند و قدر این بازی‌ها و امتیازات را بدانند.

 

* می‌گویند پرسپولیس به‌خاطر جوانی بازیکنانش تحمل استرس و فشار صدر جدول را نداشت. با این نظر موافق هستید؟

- نه مخالفم. این‌ حرف‌ها نیست و بازی بد پرسپولیس مقابل نفت ربطی به صدرنشینی نداشت. در طول فصل چنین مشکلی برای تیم به وجود می‌آید که در یک بازی همه تیم بد باشند. زمان ما هم بود اما در این مقطع از فصل نبود بلکه وسط فصل بود. یک‌سال یادم هست که 10 امتیاز از صدرنشین عقب بودیم اما جبران کردیم و قهرمان شدیم چون شرایط و حساسیت را درک کردیم. مهندس عابدینی با بچه‌ها صحبت کرد و همدل شدیم و خیلی سختی کشیدیم و در نهایت قهرمان شدیم و هواداران خوشحال شدند. الان هم بچه‌های پرسپولیس همین فکر را بکنند.

 

* پرسپولیس از داوری بازی با نفت شاکی بود همان‌طور که سایپا از قضاوت بازی‌اش با استقلال راضی نبود. داوری‌ها در این روزها چقدر می‌تواند سرنوشت‌ تیم‌ها را عوض کند؟

- اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است اما در بازی‌های حساس چیدمان داوران هم باید طوری باشد که داوران باتجربه را برای بازی‌های حساس بگذارند چون سرنوشت تیم‌ها با یک سوت عوض می‌شود. اگر پرسپولیس آن گل آفساید را نمی‌خورد، بازی تغییر می‌کرد اما اشتباه داوری نتیجه را طور دیگری رقم زد. در بازی با سایپا هم برای استقلال پنالتی گرفتند اما پنالتی نبود و گل دوم استقلال هم خطا بود.

 

* اینکه می‌گویند یک جریانی هست که دوست ندارد پرسپولیس قهرمان شود را قبول دارید؟

- هر جریانی هم که باشد خود بازیکنان پرسپولیس در بازی با نفت خوب نبودند. شما گل بزن و سه امتیاز را بگیرد و ببین می‌توانند کاری کنند؟ اینها چرت و پرت است. شما برو بازی را ببر، این‌ حرف‌ها چیست؟ بازیکنان پرسپولیس جلوی نفت خوب نبودند و خودشان هم باور دارند که آن بازی واقعا خوب نبودند.