اسامی غایبان پرسپولیس اعلام شد

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل گسترش‌فولاد تبریز گفت:فکر می‌کنم بعد از یکسال به تبریز آمدم. فقط تفاوت پارسال با امسال در این است که موقعیت ما با الان فرق داشت و آن زمان برای بازی با الهلال آماده می‌شدیم و گسترش برای بقا می‌جنگید. شرایط هر دو تیم متفاوت است.همین طور فکر می‌کنم 2 بازی تا پایان فصل باقی مانده است.

برانکو در نشست خبری خود درباره گسترش‌فولاد تبریز گفت: گسترش امسال تیم خوبی است وحقش است که در جدول بالاتر قرار بگیرد. من به این تیم تبریک می‌گویم که نتایج خوبی گرفته است. تقریبا حدود یک ماه قبل بود که به دلیل روز پدر در تلویزیون حاضر شدم و گفتم سخت‌ترین حریف ما گسترش‌فولاد بود. می‌دانم که حریف سرسختی در انتظار ماست و ما فردا با یک حریف باکیفیت بازی خواهیم داشت. با این همه فکر نمی‌کنم این تیم بتواند ما را در بازی غافلگیر کند. چرا که همه چیز به بازیکنان بستگی دارد.

وی ادامه داد: با همه احترامی که برای حریف قائل هستم ما هدف‌های خودمان را داریم و برای رفتن به رده اول و گرفتن امتیازات کامل به بازی وارد خواهیم شد. ما به دنبال برد در این بازی هستیم تا قهرمان در روز آخر مشخص شود.

سرمربی پرسپولیس درباره غایبان تیمش در بازی فردا اظهار داشت: بابک حاتمی محروم است، مهرداد کفشگری مصدوم شده و رضا خالقی‌فر به تازگی از مصدومیت رهایی یافته و فردا با ما نخواهد بود. همچنین میلاد کمندانی و محسن بنگر هم چون به آمادگی کامل نرسیده‌اند در بازی فردا حضور ندارند اما به تبریز آمده‌اند تا در شادی بعد از بازی شرکت کنند.

برانکو درباره اینکه از بعد از بازی با نفت چه برنامه‌هایی داشته تا پرسپولیس ریکاوری ذهنی و بدنی شود، افزود: به هرحال شکست برابر نفت برای ما شوک بود اما وقت کافی برای ریکاوری داشتیم. ما مستحق باخت مقابل نفت نبودیم اما خوشحالم که برای قهرمانی می‌جنگیم. از طرفی مشخص است که گسترش‌فولادی که سال گذشته برای نیفتادن می‌جنگید امسال انگیزه بیشتری دارد.

سرمربی پرسپولیس درباره انتقال بازی به ورزشگاه یادگار امام افزود:‌ اینکه بازی در کدام زمین انجام شود به ما ربطی ندارد. به نظرم هر دو زمین تبریز مناسب هستند اما فکر می‌کنم به دلیل مسائل امنیتی زمین تغییر کرد چون تماشاگر زیاد می‌آید و در استادیوم بزرگ راحت‌تر می‌توان مسائل را سازماندهی کرد. با این همه فکر می‌کنم این مسئله برای ما و گسترش‌فولاد مشکلی نیست.

وی درباره علل باخت مقابل نفت هم افزود: در بازی با نفت بنگر نبود و لوکا ماریچ بیمار بود و به  نظرم خط دفاعی ما در این بازی کامل نبود. به هر حال ما این بازی را باختیم در صورتی که مستحق آن نبودیم.

برانکو درباره وضعیت رامین رضائیان افزود: رامین بازیکن مهمی برای ماست اما در تیم ما بازیکنان مهم زیاد وجود دارند. بازی‌هایی بوده که بدون رامین، طارمی و .. برنده از زمین خارج شدیم ولی باید بگویم رامین فردا در ترکیب پرسپولیس حضور خواهد داشت.

وی درباره اینکه اگر بازی یک روز دیرتر انجام می شد تماشاگران تراکتورسازی ورزشگاه را پر می‌کردند، تصریح کرد: زیبایی فوتبال به همین است. ما در انزلی مقابل کلی از تماشاگران ملوان که فضای آتشینی درست کرده بودند، برنده شدیم و یا اینکه در دو دربی مقابل استقلال بازی کردیم. تماشاگران جز اینکه تیم‌شان را تشویق کنند کاری نمی‌توانند بکنند. برای بازیکنان هم بهترین رضایتمندی این است که مقابل استادیوم پر از تماشاگر حتی اگر مقابل تماشاگر حریف باشد، بازی کند. ما در اهواز 50 دقیقه در رختکن حبس بودیم اما 2 بر صفر برنده شدیم. قطعا اگر با تراکتورسازی بازی داشتیم ورزشگاه پر می‌شد.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چه مقدار تماشاگر به حمایت از پرسپولیس در بازی فردا خواهد پرداخت، افزود: همه ما برای تماشاگران اینجا هستیم و طبیعی است باشگاه هم به فکر هوادارانش باشد. همه تلاش ما برای هواداران است و افتخار می‌کنم عضو این باشگاه هستم. از همه جای ایران با ما تماس گرفتند تا به تبریز بیایند.

برانکو در خصوص اینکه موفقیت‌های پرسپولیس حاصل کار او بوده، گفت: موفقیت پرسپولیس فقط برای من نیست. این موضوع حاصل کار جمعی از مدیریت گرفته تا هواداران بوده است. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد قلبم به درد می‌آید اما امیدوارم فردا هواداران را راضی به خانه بفرستیم. درباره شانس قهرمانی هم باید بگویم همان اندازه که استقلال تهران و خوزستان شانس دارند ما هم شانس داریم.

خبرنگاری اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتورسازی در تهران از برانکو پرسید که پندار خمارلو مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در این باره این طور پاسخ داد: هیچ گاه باشگاه پرسپولیس به هواداران نمی‌گوید شعاری بدهند یا فحاشی کنند حتی پیش از بازی‌های بزرگ مثل بازی با تراکتورسازی یا استقلال اطلاعیه‌ای صادر کردیم اما وقتی 80 هزار تماشاگر به استادیوم می‌آید چند نفر کاری انجام می‌دهند که مورد تائید نیست اما از دستگاه قضایی خواستیم تا با متخلفان برخورد کنند.