مظلومی: تحت هیچ شرایطی نمیخواهم صدر را از دست بدهم

 پرویز مظلومی برای جاودانه شدن در استقلال، سه مسابقه پیش‌رو دارد، دو بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی. او در این روزها بیشتر از هر چیز دیگری به جام‌هایی که می‌تواند بگیرد، فکر می‌کند.

* بازی با تراکتور؛ نظر سرمربی استقلال در این‌باره چیست؟

به طور حتم دیدار حساسی پیش‌روی استقلال است. این دیدار اوج هیجان و اوج حساسیت است. با تیمی بازی داریم که واقعاً از بهترین‌ها محسوب می‌شود. عملکرد تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا فوق‌العاده بوده است و آنها توانستند با شایستگی به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی شوند. ما اصلاً به آخرین دیدار آنها برابر الهلال کاری نداریم. این طبیعی بود که از تیم دوم خود استفاده کنند.

* استقلال برای این جدال آماده است، از شرایط تیم راضی هستید؟

وضعیت تیم مطلوب و ایده‌آل است. ما بعد از شکست در دربی که رخ داد، تا حدود زیادی توانستیم بچه‌ها را برگردانیم. مهم‌ترین چیز بازگشت بود و این اتفاق شکل گرفت. کسب دو پیروزی باارزش برابر فولاد خوزستان و سایپا با یک اتفاق بزرگ‌تر همراه شد و توانستیم به صدر جدول برگردیم.

* بازگشت استقلال به صدر جدول به یک معجزه شبیه بود.

استقلال هفته‌های زیادی صدرنشین بود. این‌طور نبود؟! ما بیست و چند هفته صدرنشین بودیم و بعد با یک نتیجه در چند هفته به پایان لیگ جایمان را عوض کردیم. تازه این موقت بود و استقلال دوباره به جایگاه خودش برگشت. الان صدرنشین هستیم و تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهیم آن را از دست بدهیم.

* تراکتور را می‌برید؟

باید ببریم.

* این 3 امتیاز به حساب استقلال واریز می‌شود؟

به چیزی جز 3 امتیاز فکر نمی‌کنیم، یعنی نتیجه‌ای جز برد به درد استقلال نمی‌خورد. ما برای قهرمان شدن به 6 امتیاز نیاز داریم. این سخت است اما غیرممکن نیست. الان سرنوشت قهرمانی دست خود ماست و نمی‌خواهیم بعداً حسرت این روزها را بخوریم. من به تیمم و بازیکنانم ایمان دارم. آنها توانایی‌های زیادی دارند و در دو بازی اخیر نشان داده‌اند که می‌توانند پتانسیل واقعی‌شان را نمایش دهند. خوشبین هستم و البته برای پیروزی روی هواداران استقلال حساب ویژه‌ای کرده‌ام.

* ماجرای هواداران استقلال و حضور تماشاگران تبریزی سوژه بزرگی بود.

در این زمینه قانون همه چیز را مشخص کرده بود و از روز اول حرف باشگاه استقلال این بود که طبق مقررات عمل می‌کنیم. ما برای هواداران تراکتور احترام زیادی قائل هستیم. این عزیزان پرشور هستند و دوست‌شان داریم اما نباید فراموش کرد میزبانی این مسابقه برعهده استقلال است. خودمان می‌دانیم طبق قانون باید 10 درصد ورزشگاه را در اختیار تراکتور قرار دهیم ولی باشگاه استقلال 5 درصد اضافی داد. من یک حرف با هواداران تیم‌مان دارم.

* چه حرفی؟!

هوادار یعنی انگیزه و بمب روحیه. اگر هواداران استقلال دوست دارند قهرمانی تیم محبوب‌شان را ببینند، به استادیوم بیایند و پرچم‌های آبی را به رقص درآورند. امیدواریم وقتی به داخل زمین رفتیم، ورزشگاه را به رنگ آبی ببینیم. من و بازیکنانم منتظر یار دوازدهم‌مان هستیم.

* حتماً به نتایج پرسپولیس و استقلال خوزستان نیز فکر می‌کنید.

این درست که نتایج این دو تیم می‌تواند برای استقلال تأثیرگذار باشد اما در وهله اول به دیدارهای خودمان فکر می‌کنیم. تمرکزمان روی دو هفته پایانی است. اگر بتوانیم 6 امتیاز را بگیریم، قهرمانیم اما اگر برنده نشویم و دو تیم دیگر نتیجه بگیرند، فایده‌ای ندارد.

* برانکو، ویسی و چند مربی دیگر گفته‌اند نگران داوری‌ها هستیم. این نگرانی برای پرویز مظلومی وجود دارد؟

به هر حال همه مربیان نگران داوری‌ هستند. این نگرانی در این هفته‌ها به اوج خود می‌رسد و یک اشتباه ممکن است سرنوشت قهرمانی را تعیین کند. من امیدوارم داوری‌ها بدون اشتباهی صورت بگیرد. برای داوران همیشه احترام قائل بوده و هستم و گفته‌ام اگر اشتباهی صورت می‌گیرد، عمدی نیست.

* آمار نشان می‌دهد روبه‌روی قلعه‌نویی عملکرد خوبی داشته‌اید.

قلعه‌نویی دوست من است و برای استقلال زحمت کشیده است. من فقط به جدال امروز فکر می‌کنم. به طور کامل رقیب را آنالیز کرده‌ایم و می‌خواهیم از نقاط ضعف حریف نهایت استفاده را ببریم.

* قرار است فرهاد مجیدی به استادیوم بیاید.

قدمش روی چشم. فرهاد استقلالی است و نه تنها من بلکه همه از آمدن او استقبال می‌کنیم. حضور مجیدی می‌تواند تماشاگران زیادی را به ورزشگاه بکشاند.

* و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد.

اول باید از زحمات کفاشیان تشکر کنیم و به او خسته‌نباشید بگوییم. به تاج نیز تبریک می‌گویم و امیدوارم بتواند همچون گذشته به فوتبال خدمت کند.