استقلالی ها سهمیه بگیرند و خوشحال باشند!

سهراب انتظاری در باره وضعیت قهرمانی استقلال افزود: خوش بین‌ترین هواداران استقلال هم فکرش را نمی‌کردند بعد از باخت سنگینی که برابر پرسپولیس داشتند، به فاصله دو هفته بعد دوباره به صدر جدول برگردند. حالا کاری نداریم که هفته پیش چه اتفاقاتی روی داد چون درباره‌اش زیاد صحبت شد اما می‌خواهم بگویم برای دو هفته باقیمانده هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

 

وی افزود: در این دو هفته می‌تواند هر اتفاقی روی دهد. وقتی قرار باشد همه چیز در زمین فوتبال رقم بخورد و صرفا توانایی تیم‌ها تاثیرگذار باشد، آنگاه باید منتظر هر حادثه‌ای باشیم. همانطور که پرسپولیس از انتهای جدول تا صدر جدول آمد و حتی یکسری اتفاقات می‌تواند روی دهد که استقلال حتی سهمیه نگیرد. در واقع اگر استقلال دو باخت بدهد و تراکتور دو بازی را ببرد، تبریز سهیمه آسیایی می‌گیرد.

 

انتظاری ادامه داد: با توجه به این شرایط، بازیکنان پرسپولیس اصلا نباید ذهن خودشان را درگیر مسائل دیگر کنند. تمام فکر و ذکر آنها باید این باشد که این دو بازی را ببرند. از نظر من بیش از 90 درصد سرنوشت قهرمانی دست خود ما است ولی منوط به آنکه پرسپولیس هر دو بازی را ببرد. در این صورت مگر اتفاقی خاص بیفتد که استقلال خوزستان قهرمان شود. البته من این حرف‌ها را بر اساس مشاهدات خودم از نوع فوتبالی می‌گویم که از استقلال تهران دیده‌ایم.

 

مهاجم پیشین سرخپوشان خاطرنشان کرد: بازی‌های پرسپولیس را کاملا دنبال می‌کنم، حتی به این شرایط فکر کرده‌ام که مثلا ملوان در انزلی صبا را ببرد. در این صورت سقوط راه آهن قطعی می‌شود و روز آخر شرایط مناسبی نخواهد داشت. در این صورت پرسپولیس که خط حمله‌اش خیلی خوب کار می‌کند و در دربی 4 گل زده است می‌تواند تفاضل گل خودش را در این بازی درست کند و حتی در صورت پیروزی رقبا به قهرمانی برسد.

 

انتظاری تصریح کرد: باور کنید این روزها بیشتر از زمانی که بازی می‌کردم حرص می‌خورم. بچه‌ها زحمت زیادی کشیده‌اند و کارشان هم عالی بود. این تیم از نظر ما هواداران قهرمان است. پرسپولیس از نظر کارشناسان و آنهایی که به خود فوتبال احترام می‌گذارند هم قهرمان است. آنها الان شاگرد اول لیگ هستند ولی اگر می‌خواهند شاگرد ممتاز شوند، آنگاه باید این دو بازی را هم برده و از نظر جدول قهرمان بشوند. برانکو عالی بود و الان باید آن تجربه و هنر خودش را بار دیگر نشان بدهد.

 

وی درباره ارزیابی خود از مسائل داوری و اینکه در صورت تکرار مسائل هفته‌های ابتدایی در هفته گذشته رقابت‌ها، شرایط را چطور می‌بینید، اضافه کرد: بچه‌ها نباید منتظر باشند، ببینند داور یا تیم‌های حریف چه می‌کنند. باید کار خودشان را بکنند. حیف است که این پرسپولیس قهرمان نشود چون تمام فوتبال ایران ضرر می‌کند. آنها که فوتبال را دوست دارند قهرمانی پرسپولیس را می‌خواهند. مهاجمان پرسپولیس هم خیلی خوب کار کرده‌اند. بیشتر از همه گل زده‌اند، غیر از یک بازی در همه دیدارها گلزنی کرده‌اند. کار هجومی تیم خوب است. فوتبال پرسپولیس به دل هوادار می‌نشیند. اینها در حالی است که این تیم مشکلات زیاد و سال سختی را پشت سر گذاشت و از دست دادن هادی و البته مهرداد شوک بزرگی بود. طبیعی است که بچه‌ها تا مدت‌ها فکر و ذکرشان هادی بود. به نظر من در بازی با نفت هم جاه طلبی پرسپولیس و برانکو باعث شد تا دنبال یک امتیاز نباشند. البته همین جاه طلبی هم باعث شد پرسپولیس خودش را بالا بکشد. جاه طلبی یک جاهایی هم مشکل درست می‌کند ولی در کل پرسپولیس همیشه باید تیمی باشد که به کم قانع نباشد. حتما در این دو هفته هم اینطور خواهد بود.