نفت به کسب سهمیه آسیا امیدوار شد

شاگردان علی رضا منصوریان که نتایج خوبی در دور برگشت رقابت های لیگ پانزدهم کسب کردند در حالی به مصاف فولادی ها می روند که هفته گذشته یک نتیجه فوق العاده در برابر پرسپولیس به دست آوردند و اکنون با امید کسب سه امتیاز دیگر پا به میدان می گذارند تا بتوانند امیدهای خود را برای کسب سهمیه آسیا زنده نگه دارند.

 

هفته بیست و نهم لیگ برتر ، ساعت 18  ورزشگاه تختی تهران

داور: سیدمهدی سیدعلی     کمک‌ها : علیرضا ایلدروم، یعقوب حجتی

 

نفت تهران

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، سیامک کوروشی، مهدی شیری، وحید حمدی نژاد، علیرضا عزتی، سعید لطفی، حمید بوحمدان، وحید امیری، ایمان مبعلی(83 مجتبی حق دوست) و علی قربانی(71 ارسلان مطهری)

سرمربی: علی‌رضا منصوریان

 

فولاد خوزستان

مهرداد طهماسبی،مساریچ، محمد اهل‎شاخه، یوسف وکیا، امید خالدی(81 بهمن کامل)، اکبر ایمانی(70 هادی حبیبی نژاد)، ماتیاس چاگو، احمد عبدالله‌زاده، امیرحسین فشنگچی (محمود مطلق زاده تو 56)، کوئه ماها و حسین ابراهیمی.

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

شرح نیمه اول:

مثل سایر بازی‌هایی که نفت تهران در ورزشگاه تختی میزبان بود، جدال دو تیم سرد و نه چندان جذاب دنبال می‌شد و بیشتر باز هجومی تیم نفت روی وحید امیری بود، جایی که او از سمت چپ فرارهای بسیار سریع را انجام می‌داد و با ارسال‌هایش موقعیت‌های خطرناکی را ایجاد می‌کرد که همین تاکتیک دقیقه 41 موقعیت بسیار خطرناکی را ایجاد کرد اما در دقیقه 44 تنها گل بازی را در نیمه اول همراه داشت.

شرح گل:

 

دقیقه 86: ضربه کاشته لئوناردو مساریچ با دفع ناقص بیانوند رو به رو شد که حسین ابراهیمی از ضربه ریباند استفاده کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه 88: حرکت چند باره وحید امیری او را به نزدیکی محوطه شش قدم فولاد رساند و ضربه او توسط مهرداد طهماسبی برگشت داده شد اما در یک رفت و برگشت به علیرضا عزت کرامت رسید که او هم نفت را یک بار دیگر پیش انداخت.

دقایق حساس:

* دقیقه 5: وحید امیری با فرار از خط دفاعی فولادی ها در حالی که می توانست خودش به سمت دروازه ضربه بزند پاس رو جلو داد که به هیچ یک از مهاجمان نرسید.

* دقیقه 38: مصدومیت علیرضا بیرانوند وقفه ای 4 دقیقه ای در بازی ایجاد کرد اما او با تلاش کادر پزشکی یک بار دیگر به بازی بازگشت.

دقیقه 41: ارسال دقیق وحید امیری موقعیت بسیار مناسبی را برای محمد بوحمدان خلق کرد که عکس العمل مهرداد طهماسبی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 44: ارسال سعید لطفی از کنار محوطه جریمه پرواز سعید لطفی را به همراه داشت که ضربه سر او اولین گل بازی را رقم زد.

* دقیقه 67: ضربه از راه دور محمد بوحمدان با عکس العمل زیبای مهرداد طهماسبی رو به رو شد تا شوت 25 متری نفتی ها راهی به گل نداشته باشد.

* دقیقه 79: واکنش استثنایی بیرانوند در فاصله دو متری محمود مطلق زاده، دست فولاد را از گل دور نگه داشت اما تمام ورزشگاه دروازه بان را تشویق کردند.

در حاشیه:

* تعداد تماشاگران این بازی رکورد کم تماشاگرترین بازی فصل را خواهد شکست به طوری که کمتر از 100 نفر راهی ورزشگاه تختی شدند.

* در روزی که تماشاگران تهرانی برای بازی نفت به ورزشگاه نرفتند هیچ اهوازی برای تماشای بازی تیم حریف تا تختی نرفت. 

* علیرضا بیرانوند برخلاف سایر بازی‌ها دیگر پیراهن قرمز نپوشید و با پیراهن یکدست سبز بازی را آغاز کرد.