عالیشاه: من فقط سرباز برانکو هستم

امید عالیشاه به قهرمانی تیمش بسیار امیدوار است و درباره بازی دیروز، شکست استقلال، دیدارهای حساس هفته پایانی، کاپیتانی و برخی مسایل دیگر در گفت وگو ویژه با خبرنگار کاپ، به سوالات پاسخ داده است.

متن گفت و شنود با عالیشاه را می خوانید

* برد مهمی را در یک بازی حساس و خارج از خانه به دست آوردید و حتما خوشحال هستید؟

ما خوشحالیم از خوشحالی هواداران. می دانستیم که با قهرمانی و جبران کردن باخت غافلگیرانه به نفت باید خوشحالیم که این اتفاق افتاد نتیجه ای که در آزادی رقم خورد هم کمک کرد تا شانس قهرمانی بیشتر شود. گسترش فولاد تیم خوب و یکدست و منسجمی است و در خانه به راحتی باج نمی دهد آنها در هفته های اخیر نتایج خوبی گرفتند و مقابل ما هم جنگیدند ولی خوشبختانه توانستیم زود به گل برسیم و این خیلی کمک کرد تا برنده بازی شویم. خوشبختانه توانستیم دستورات فنی و تاکتیکی کادر فنی را به خوبی پیاده کنیم به و اهدافی که داشتیم برسیم ما چهار گل زدیم و این اتفاق خوبی بود اما دو گل خورده ما نقطه تاریک بازی پرسپولیس در این دیدار بود. ما چون هجومی بازی می کنیم شاید این اتفاق می افتد. 

* تصور می کردید با برد چهار گله میدان را ترک کنید؟

هدف ما این بود که ببریم و در عین  حال به این نکته توجه داشتیم که تفاضل گل خودمان را بهتر کنیم تا نسبت به رقبای خود از نظر تفاضل مشکلی نداشته باشیم. متاسفانه دو گل خوردیم و این دو گل خوردم یک مقدار کار را خراب کرد وگرنه تفاضل ما بهتر از این می شد. 

 

* نگران نیستید وقتی لیگ تمام شد حسرت قهرمان نشدن به خاطر تفاضل گل را بخورید و این گل های خورده عجیب کار دست تان بدهد. 

خب ما باید مراقب باشیم تا کمتر گل بخوریم و امیدوارم به قول شما این حسرت به وجود نیاید که به خاطر تفاضل گل قهرمان نشویم. ما یک تیم هستیم وقتی می بریم و گل می زنیم همه موثر هستند ووقتی مساوی می کنیم یا می بازیم و گل می خوریم باز هم همه دخیل هستیم در فاز حمله ودفاع همه به نوعی مشارکت دارند و اگر توفیقی باشد یا نکته منفی همه دخیل هستیم. ما باید دست به دست هم دهیم تا آوراژ گل خود را بهتر کنیم.

* استقلال هم در آزادی به تراکتور باخت و امتیاز حساس را از دست داد تصور می کردید تراکتور چنین عملکردی داشته باشد؟

ما شک نداشتیم که تراکتور با تمام وجود بازی می کند و دنبال حفظ اعتبار و آبروی خودشان هستند و این تیم شانس سهمیه آسیا داشت و حالا هم شانس کسب سهمیه شان بالا رفته است من بازی را ندیدم ولی نتیجه گویای همه چیز هست. 

* توهین و شعار علیه قلعه نویی چطور؟

من نمی خواهم وارد حواشی و مسایل مربوط به تیم های دیگر شوم. ولی به طور کلی می گویم که توهین و فحاشی در فرهنگ ما ایرانی ها نیست باید به همه احترام بگذاریم و با کمک رسانه ها ، مسوولان و هواداران و ورزشکاران به سمتی برود که فحاشی و توهین از استادیوم ها جمع شود. این  اصلا خوب نیست فوتبال ارزش این را ندارد که به خانواده ها و  اشخاص توهین شود. من بیش از این حرفی نمی زنم و فقط امیدوارم این مسایل به طور کلی در استادیوم های ما حل شود نباید به یک بازی یک تیم یا یک اتفاق نگاه کرد. این چیزی است که اغلب در حال تکرار است. امیدوارم تمهیدات خوبی اندیشیده شود. فرهنگ ما ایرانی ها خیلی بالاست و این مسایل در شان ما ایرانی ها نیست. 

* کمی هم درباره خودت بپرسیم. اینکه به عنوان کاپیتان گل زدی.

گل زدن محصول زحمات همه بچه ها بود و خوشحالم توانستم  اینگونه در موفقیت تیم سهیم باشم و کاری کرده باشم. خوشحالی هواداران برای ما خوشحال کننده و روحیه بخش است و هیچ چیزی بهتر از این نیست. این یک نعمت  است که ما می توانیم مایه خوشحالی و شادی میلیون ها ایرانی شویم. امیدوارم بتوانم باز هم موجب رضایت هواداران و کادر فنی باشم و به عنوان بازیکن پرسپولیس عملکردی شایسته نام تیم بزرگ و پرطرفدار پرسپولیس داشته باشیم. کلا تیم ما روز خوبی داشت و من هم خوشحالم که با گلزنی توانستم به ثبت یک برد پرگل کمک کنم. البته در سایه زحمات همه بچه ها.

* برد پرگل توام با گلزنی و البته کاپیتانی قطعا برای عالیشاه یک اتفاق شیرین و خاص می تواند در فصل  جاری تلقی شود.

من گفتم که کاپیتان تیم در بازی دیروز و البته همه بازی ها هادی نوروزی است. در یادگار امام من کاپیتان نبودم بلکه آقای هادی بود. من در این باورم هادی از این بالا حواسش به همه چیز است.  من هنوز او را کاپیتان تیم می دانم. 

* و البته در اقدامی جالب نام هادی نوروزی را روی بازوبند نوشته بودی و آن را بر پیشانی بسته بودی.

هادی کاپیتان هم بازی و دوست خوب ما بوده و هست. ما نمی توانیم او را فراموش کنیم. دلمان پیش هادی است و خواستم این گونه یادی کرده باشم از او و به همه بگویم کاپیتان پرسپولیس هادی نوروزی است. خدا رحمتش کند و دعا می کنم شرمنده نشویم و به عهدمان وفا کنیم و جمعه این هفته جام را به هادی و مهرداد و همایون خان بهزادی تقدیم کرده و بهترین لحظه زندگی ام می تواند این لحظه باشد که هانی جام را بر بالای سر ببرد. آن هم در یک بازی دلچسب با حضور 100 هزار نفر این آرزوی من است و امیدوارم خدا قسمت کند و با تلاش بچه ها و حمایت هواداران و اتفاقات خوب شاهد چنین لحظه ای باشیم. این لحظه قطعا در یاد همه خواهد ماند و امیدوارم  این اتفاق رخ دهد. 

* امید عالیشاه با 6 گل و 9 پاس گل در زمره موثرترین بازیکنان لیگ قرار گرفته و بهترین گلساز لیگ نامیده می شود.  در این باره چه صحبتی دارید؟

 خوشحالم که توانستم امسال چنین عملکردی داشته باشم و البته می توانستم آمارم بهتر از این هم باشد. من نیم فصل اول بیشتر به عنوان مهاجم بازی کردم و وظیفه ام گلزنی بود و در عین حال آقای برانکو از من می خواستند که به خط میانی هم کمی کمک کنم و یکسری کارهای دیگر هم انجام دهم نیم فصل اول کمی کم گل زدم فشار روی من زیاد بود و بعد از اینکه توانستم گلزنی کنم فشار کمتر شد و من هم راحت تر بازی کردم. پس از آن در هافبک چپ و خط میانی بازی کردم و به پست خودم برگشتم و عملکردم بهتر شد و توانستم چنین آماری داشته باشم. خیلی خوشحالم که توانستم تا اینجای کار با 9 پاس گل در زمره بهترین گلسازان باشم و به تیم کمک کنم امیدوارم که بتوانیم در بازی پایانی نتیجه بگیریم برای من موفقیت تیم مهم  است نه موفقیت فردی این را از ته قلبم می گویم و خدا کند روز آخر لیگ نزد هادی و هواداران شرمنده نباشم. 

* شخصا از گلزنی بیشتر خوشحال می شوی یا ارسال پاس گل؟

وقتی به عنوان هافبک بازی می کنم وظیفه ام تغذیه مهاجمان است و خوشحالم که با پاس گل می توانم به وظیفه ام به عنوان یک هافبک و دستورات و خواسته های مربی عمل نمایم. کلا از پاس گل بیشتر لذت  می برم به خصوص وقتی هافبک هستم. همانطور که گفتم وقتی به پست خط میانی برگشتم چون در این پست تجربه سال ها بازی را داشتم راحت تر بودم و راندمان کاریم نیز بهتر شد.

* جمعه به نتیجه بازی اهواز تا چه حد توجه دارید؟

ما کار خودمان را می کنیم و تمرکزمان روی بازی با راه آهن است می دانیم بازی سختی داریم چون تیم راه آهن برای سقوط نکردم می جنگد راهن تیم سابقم بوده است آنجا بود که در لیگ فیکس شدم برخی از دوستانم همه بازیکن راه آهن هستند و می دانیم که این تیم با تمام وجود می جنگد تا سقوط نکند و این کار ما را سخت خواهد کرد ولی ما ضمن تلاش برای گل باید با تمام وجود بجنگیم تا به فکر تفاضل گل هم باشیم و این نشان از کار سخت ما در بازی روز جمعه دارد ما نباید هیچ چیزی را به اما و اگر بسپاریم و باید کار خودمان را بکنیم.

* قطعا انتظار دارید ذوب آهن با یحیی گل محمدی مقابل استقلال خوزستان نتیجه بگیرد. 

ذوب آهنی ها  و آقای یحیی برای آبروی خود می جنگند و تلاش می کنند و در این نقطه هیچ تردیدی نیست آنها هم بازی سختی دارند در مقابل مدعی قهرمانی و با صدرنشین لیگ بازی خواهند کرد. و در خانه حریف مقابل تماشاگران. آنها تلاش خود را می کنند و با تمام وجود بازی خواهند کرد ولی ما هم بایدکار خودمان را بکنیم.

* یحیی گل محمدی به دوربین 90 گفته نمی خواهم طوری حرف بزنم شأن پرسپولیس نادیده گرفته شود. ولی با تمام وجود بازی خواهیم کرد قطعا فشار روی یحیی زیاد خواهد بود.

آقای گل محمدی از مربیان خوب فوتبال ما هستند و من هم تجربه کار کردن با ایشان را دارم. هم از علایق آقای یحیی به پرسپولیس خبر دارم ولی همانطور که خود ایشان هم گفته ذوب آهن و گل محمدی برای آبروی خودشان بازی خواهند کرد و تلاش می کنند بهترین عملکرد راداشته باشند و نگرانی از این بابت وجود ندارد. 

* اما تیم ذوب آهن سه بازیکن فیکس خود را به علت محرومیت و کاوه رضایی را به علت مصدومیت در اختیار ندارد این اتفاق شما را نگران نمی کند؟

به هرحال قطعا این موضوع به ضرر تیم ذوب آهن خواهد بود. آنها چهار بازیکن فیکس خود را اینطور که شما می گویید ندارند ولی باز هم ذوب آهن است و تیمی است که در خبرها خواندم در میان تمام تیم های شرق و غرب آسیا بهترین نتیجه را و بیشترین امتیاز را گرفته است. درست نیست بیش از این درباره تیم های دیگر صحبت کنیم. 

* و نتیجه تمام این پرسش و پاسخ ها این است که امید عالیشاه اهل کری خوانی نیست و نمی خواهد خودش را وارد ماجرای کری ها کند و برای تیم رقیب حرفی بزند.

یک بازیکن باید کار خودش را بکند. با حرف زدن اتفاقی نمی افتد باید تلاش کرد و حرفی اگر دارید در زمین و با عملکرد خوبت در زمین بزن. من وارد این بازی ها نمی شوم و شما هم نتیجه گیری خوبی برای این مصاحبه کردید. خودتان را خسته نکنید من کری نمی خوانم(خنده) 

* و کلا می خواهی به حاشیه نروی و به دیگران هم احترام بگذاری.

صددرصد همین طور است. من به عنوان بازیکن جوان سرم به کار خودم است و تلاش می کنم با تمرین و کوشش برای تیمم موثر باشم و وارد حاشیه نمی شوم و اهل مصاحبه جنجالی و این چیزها هم نیست اینطوری خیل بهتر است.