پرسپولیس قهرمان می شود یا آبی پوشان؟

این نشان می دهد سطح کیفی بازی های این فصل خیلی بالا نبوده! می شود این طور هم برداشت کرد که قدرت تیم های مدعی به هم نزدیک بوده و مدام امتیازات بین تیم ها تقسیم می شده. به هر صورت پیش تر مربیان باشگاهی می گفتند در لیگ برتر ایران تیمی قهرمان می شود که به طور میانیگن از هر بازی دو امتیاز کسب کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که در لیگ های معتبر دنیا بلا استثناء تیم قهرمان به طور میانیگن از هر بازی بیش از دو امتیاز کسب کرده است.

 

نکته جالب در لیگ برتر این فصل این است دو تیمی مدعی قهرمانی هستند که دو سبک متفاوت از فوتبال را به نمایش گذاشته اند. استقلال خوزستان با بهترین خط دفاعی در پی کسب عنوان جام است و پرسپولیس هم با بهترین خط حمله می خواهد روی سکو برود؟

 

بهترین خط دفاع قهرمان می شود یا بهترین خط حمله؟ دفاع بهتر است یا حمله همانند پرسش علم بهتر است یا ثروت می باشد که در پاسخ هر دو سوال باید گفت تلفیقی از این دو بهتر از یکی از آنهاست.

 

فوتبال به یک بخش خلاصه نمی شود. دفاع بخشی از فوتبال است و حمله بخشی دیگر. استقلال خوزستان این فصل همانند تیم ملی در دوره صعود به جام جهانی و هم چنین جام جهانی کاملا تدافعی بازی می کند و با استفاده از ضد حملات در پی جستجوی قهرمانی است. در حالی که اگر کمی تهاجمی تر بازی می کرد و چند نیروی خوب تهاجمی در اختیار داشت اکنون بخت بیشتری برای قهرمانی داشت و چه بسا تا الان قهرمان شده بود. در نقطه مقابل پرسپولیس ترکیبی و تهاجمی فوتبال بازی می کند اما اشکالات عمده ای در خط دفاع و دروازه دارد. اگر اشتباهات دروازه بان و مردان خط دفاعی پرسپولیس نبود قطعا پرسپویلس برای تصاحب جام بدون دغدغه در هفته آخر به میدان می آمد و منتظر اما و اگر ها نمی ماند.

 

ایده های این فصل عبدالله ویسی برای قهرمانی در لیگ برتر کافی بود! این بیشتر به خاطر پایین بودن سطحح کیفی بازی ها بود و پرسپولیس هم نشان داد حتی می توان بدون دروازه بان در لیگ برتر ایران قهرمان شد اما این دو تیم فصل آینده نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند. استقلال خوزستان برای آبروداری باید فکری به حال خط حمله تیمش بکند و برای تهاجم برنامه های متنوع تری داشته باشد و پرسپولیس هم اگر چاره ای برای خط دفاعی و دروازه اش نیاندیشید در آسیا ره  به جایی نخواهد برد.

 

می گویند در فوتبال بهترین دفاع حمله است. بهتر است این جمله این گونه تصحیح شود. در فوتبال بهترین دفاع حمله است و بهترین حمله دفاع است. تیمی می تواند موفقیت خود را فرامرزی کند که توامان هم در دفاع خوب باشد و هم در حمله حتی به صورت نسبی. تیمی که در یکی از این بخش های فوق العاده باشد و فقط به بخشی از  هدف های خود خواهد رسید.