به رحمتی کاری نداشتم و تمرکزم روی کارم خودم بود

محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتورسازی که به اعتقاد خیلی از کارشناسان در فصل جاری یکی از موثرترین مهره های تیم امیر قلعه نویی بوده و مورد توجه کارلوس کی روش هم قرار گرفته امیدوار است تیمش بتواند با صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا به یک رکورد تاریخی دست پیدا کند. در ادامه گفت و گو  با محمدرضا اخباری را می خوانید:

*از بازی با استقلال شروع کنیم که در نهایت با پیروزی تراکتورسازی به پایان رسید؟

شاید برخی قبل از بازی فکر می کردند این دیدار فقط برای استقلال حساسیت دارد. اما ما هم برای رسیدن به سهمیه آسیایی محکوم بودیم استقلال را در تهران شکست دهیم. می دانستیم که هواداران زیادی برای تشویق استقلال به ورزشگاه آزادی می آیند اما همه بازیکنان خودشان را برای بازی کردن در چنین جوی آماده کرده بودند. در نهایت هم توانستیم با ارائه یک بازی خوب پیروز شویم و خودمان را در شرایط جدول قرار دهیم.

*از عملکرد خودت در این بازی راضی بودی؟

این را من نباید بگویم بلکه کارشناسان می توانند درباره عملکرد من نظر بدهند. البته در اواخر بازی یک شوت را از سجاد شهباززاده گرفتم که اگر گل می شد شاید اندوخته هایمان به یک امتیاز تبدیل می شد. با این حال خوشحالم که تراکتور پیروز شد و توانستیم هوادارانمان که از تبریز به تهران آمده بودند تقدیم کنیم.

*درباره شعارهایی که درپایان بازی علیه امیر قلعه نویی سر داده شد و همچنین درگیری هایی که به وجود آمد چه نظری داری؟

هرکسی که مرا بشناسد می داند که اهل حاشیه نیستم. در هر بازی هم روی کار خودم تمرکز می کنم و وارد حاشیه ها نمی شوم. به هر حال از شعارهایی که علیه قلعه نویی داده شد ناراحت شدیم اما همان طور که گفتم من به عنوان یک بازیکن نمی توانم در این باره نظر بدهم. البته وقتی ما قلعه نویی را در رختکن دیدیم اصلا عصبی به نظر نمی رسید و خیلی آرام با تمام بازیکنان دست داد و به ما تبریک گفت.

*قبل از این که رو به روی استقلال قرار بگیری خیلی ها این بازی را دوئل تو و مهدی رحمتی میدانستند. خودت هم چنین حسی داشتی؟

من برای تمام دروازه بانانی که مقابل آنها بازی می کنم احترام قائلم اما هیچ وقت به دوئل و این صحبت ها فکر نکردم. رحمتی هم دروازه بان شایسته ای است اما من تمرکزم روی کار خودم بود تا تیمم بتواند موفق شود.

*در هفته پایانی مقابل استقلال اهوازی قرار می گیرید که یک تیم بی انگیزه است و این کار شما را برای رسیدن به سهمیه راحت تر می کند.

من این حرف را قبول ندارم چون همین استقلال اهواز توانسته با بازیکنان جوانی که دارد خیلی از تیم های بزرگ را متوقف کند. طبیعی است که بازیکنان این تیم وقتی می دانند سقوط کرده اند میخواهند در زمین بدرخشند تا توجه تیم های لیگ برتری را برای فصل آینده به خودشان جلب کنند. در هر صورت بازی آسانی نخواهیم داشت و امیدوارم مثل چند بازی گذشته با دست پر زمین را ترک کنیم.

*هفته آینده نیز در یک بازی سخت به مصاف النصر می روید. درباره آن بازی چه نظری داری؟

یکی از اهداف اصلی ما در این فصل لیگ قهرمانان آسیا بوده و حالا که توانستیم به مرحله حذفی برسیم باید هرچه در توان داریم در زمین ارائه دهیم. آن بازی دیگر برای تیم ما حالت ملی دارد و امیدوارم حمایت تمام مردم کشور را از تراکتورسازی داشته باشیم. قطعا کار سختی مقابل النصر خواهیم داشت اما با پتانسیلی که در تراکتورسازی می بینم مطمئنم می توانیم به جمع هشت تیم آسیا صعود کنیم.

*برخی معتقد بودند تراکتور مقابل الهلال با تمام توان به میدان نرفت و همین باعث صعود تیم عربستانی شد.

اگر توجه کنید حتی بازیکنانی که در تیم ما کمتر بازی می کنند توانشان کمتر از بازیکنان اصلی نیست. به هر حال در بازی مقابل الهلال قلعه نویی صلاح دانست به چند بازیکن استراحت بدهد اما این طور نبود که با تمام توان به میدان نرویم. حتی می توانستیم دست پر از زمین خارج شویم اما کمی بدشانسی آوردیم.

*حتما شنیدی که پاداش هدایتی به تیم تراکتورسازی به خاطر شکست استقلال در چند روز اخیر خبرساز شده است.

من از این که چه کسی پاداش داده خبری ندارم اما بازیکنان سرباز تراکتورسازی چون قرارداد مالی با باشگاه ندارند خوشحال می شوند که کسی از تیم ما حمایت کند و به ما پاداش بدهد. ما از این موضوع استقبال می کنیم اما مطمئن باشید در تمام بازی ها با تمام توان به میدان می رویم.

*برای فصل آینده هم همچنان سرباز تراکتورسازی خواهی بود؟

بله. قطعا فصل آینده را با تراکتورسازی آغاز می کنم.چون از خدمت سربازی ام چند ماهی باقیمانده و باید ادامه خدمتم را در این تیم بگذرانم.

*در اردوهای اخیر تیم ملی هم حضور داشتی و مورد توجه کی روش هستی. بلافاصله بعد از لیگ باید به اردوهای تیم ملی بروی. به نظرت شرایط مهیا است؟

من از ماجرای اختلاف کی روش و فدراسیون خیلی خبردار نیستم اما امیدوارم هرچه به صلاح فوتبال ایران است پیش بیاید. کی روش مربی بزرگی است و اردوهای اروپایی نیز برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی کاملا لازم به نظر می رسد.