بازیکنان جوان اولویت من در تیم ملی هستند

درکر بائرمن در خصوص تمرینات تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: دو هفته تمرین سخت را پشت سر گذاشته‌ایم. همه بازیکنان با انگیزه بالایی حضور دارند و به خوبی تمرینات را انجام می‌دهند. فشار کار ما آنقدر زیاد است که بازیکنان می‌گویند خسته می‌شویم و این نشانه خوبی است، مطمئنا در هفته سوم تمرینات سنگین تر هم خواهد بود.

وی گفت: برخی از نفراتی که الان در اردو هستند، سال گذشته هم بودند، اما نتوانستند به تیم اصلی راه پیدا کنند. آنها بسیار با استعداد هستند و می توانند در رده های بالاتر خودشان را به خوبی نشان دهند. باید از این موضوع خوشحال باشیم و بتوانیم زمینه رشد و پیشرفت آنها را فراهم کنیم تا بتوانند در سطحی که مدنظر مان است، بازی کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که جوانان چه قدر شانس دارند در غرب آسیا به میدان بروند، عنوان کرد: برخی از این جوان عضو تیم اصلی هستند و ما هم تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین تیم راهی غرب آسیا شده و قهرمان شود. اگر دیدید چند نفر از این بازیکنان جوان در ترکیب اصلی قرار گرفتند، تعجب نکنید، چون آنها جزئی از تیم هستند.

بائرمن با اشاره به اینکه پیشرفت بازیکنان جوان نیاز به زمان دارد، تاکید کرد: طبیعی است که من هم دوست داشتم با بهترین و بازیکنان و ستاره‌ها به میدان برویم، اما حضور بازیکنان جوان و تغییرات کار دستی بوده و در زمان مناسبی انجام شده است. کار کردن با این دو تیم، متفاوت است و سعی ما این است که آنها را هم سطح کنیم.

وی در مورد اینکه آیا بازیکن جوانی در اردو شما را شگفت زده کرده است، یا خیر گفت: من تمام مسائل را صادقانه می‌گویم. ما تاکنون در این مدت روی کارهای پایه تمرین کرده‌ایم و فرصتی برای برگزاری بازی 5 به 5 نداشته ایم و به همین دلیل نمی‌توان پیش از آغاز بازی در مورد نفرات نظر داد. تا اینجای کار از همه راضی بوده‌ام و در هفته آینده که کارهای تاکتیکی و بازی درون اردویی آغاز می‌شود، می توان بهتر صحبت کرد.