انتخاب لوزانو برای لیبرو تیم ملی کدام است؟

صبح روز گذشته تیم ملی والیبال ایران به فرانسه رسید تا اولین اردوی خارج از کشور خود را کنار لوزانو برگزار کند. ایران با فراسنه، قهرمان لیگ جهانی سال گذشته هم بازی خواهد کرد تا مشخص شود تمرینات لوزانو تا به اینجای کار چه طور بوده است و کار انتخاب بازیکنان کمی با شرایط بازی هم تطابق پیدا می کند.

 

یکی از اصلی ترین چالش های لوزانو انتخاب لیبرو اصلی ترکیب خود خواهد بود جایی که فرهاد ظریف و مهدی مرندی رقابت نزدیکی دارند. سال گذشته وقتی بنا به دلایلی فرهاد ظریف از ترکیب تیم کواچ جدا شد، مهدی مرندی به دستور کادر فنی خود را به روسیه رساند تا در پیش بینی اولیه به کنار علیزاده به میدان برود اما کواچ تصمیم گرفت تا از او به عنوان لیبرو اصلی استفاده کند. اولین امتیازاتی که او در زمین بود، هر سرویس تیم مقابل با استرس در دریافت ایران زده می شد اما نمایش فوق العاده مرندی پست لیبرو را به عنوان مطمئن ترین منطقه زمین تبدیل کرد.

 

اما با ورود لوزانو به راس کادر فنی تیم ملی والیبال با بازگشت فرهاد ظریف به ترکیب همراه بود. مرندی در اظهار نظری عنوان کرده بود که ظریف در حال حاضر بهترین لیبرو ایران است اما نمایش فوق العاده او در سال های اخیر بر هیچ کس پوشیده نبود. حالا لوزانو باید از بین این دو لیبرو آماده و مطمئن تنها یکی را برای حضور اصلی در زمین انتخاب کند.