پرسپولیس برای قهرمانی لیگ برتر، محکوم به کاری است که این فصل یک بار هم آن را تجربه نکرده است. در جدول فعلی لیگ، تفاضل استقلال خوزستان ۲ گل بیشتر از پرسپولیس است و سرخپوشان برای قهرمانی، باید حداقل با اختلاف سه گل راه آهن را ببرند. پرسپولیسی‌ها از زمان حضور برانکو هیج تیمی را با اختلاف سه گل نبرده‌اند و برای آخرین بازی فصل، ماموریتی غیر ممکن دارند.

پرسپولیس در ۲ بازی از ۴ بازی گذشته، تا دقایق آخر با اختلاف سه گل و نتیجه مشابه ۴-۱ از استقلال تهران و گسترش فولاد جلو بود اما لحظاتی بعد از زدن گل چهارم، گل دوم را خورد و نتوانست با اختلاف سه گل پیروز شود. پرسپولیس هفته بیست و چهارم به سیاه جامگان هم سه گل زد اما قبل از آن با اشتباهات سوشا، دو گل خورده بود.

به نظر می‌رسد زدن سه گل به راه آهن برای پرسپولیسی که در نیمی که از ۶ بازی گذشته این تعداد گل را به رقیبانش زده، اتفاقی دور از ذهن نباشد اما ماموریت غیر ممکن، گل نخوردن آن‌ها از حریف است. پرسپولیس این فصل هر وقت بیشتر از ۲ گل به حریفانش زده، دو گل هم از آن‌ها خورده و نتوانسته برد با اختلاف سه گل را تجربه کند. شاید هفته آخر، پرسپولیسی‌ها بیشتر از همیشه اوضاع بد تیم‌شان در دفاع و دروازه حسرت بخورند.