قلعه نویی: پاداش هدایتی به خاطر بازی شرافتمندانه مان بود

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی استقلال اهواز،‌ گفت: اعیاد شعبانیه خدمت همه هموطنان تبریک می‌گویم. از همه افرادی که برای تراکتورسازی زحمت کشیدند، اصحاب رسانه، هیأت فوتبال، شهردار، هتل و ... تشکر می‌کنم. همه با دل کار کردند و این جای خوشحالی دارد. به استقلال اهواز و جوان‌هایش احترام می‌گذاریم.

وی افزود: سیاوش بختیاری‌زاده اگر تیم را 2 ماه زودتر گرفته بود اکنون رتبه تک رقمی داشتند. این چند روز با بازیکنان از لحاظ روحی کار کردیم تا بازی با استقلال را فراموش کنند. تلاش می‌کنیم تا دیدار خوبی را ارائه دهیم.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه در شروع کارش در تراکتورسازی با مشکل روبرو شد و در پایان هم با هواداران استقلال دچار مشکل شد و اینکه چه برنامه‌ای برای ادامه کار دارد، تصریح کرد: یادم رفت صعود ماشین سازی را تبریک بگویم. استان آذربایجان و شهر تبریز ظرفیت داشتن 3 تیم را دارد. به خطیبی هم تبریک می‌گویم. هر تیمی می‌خواهد موفق باشد باید 10 -12 امتیاز در نقل و انتقلات بگیرد. سال پر فراز و نشیبی برای تراکتورسازی در پیش است. فعلا درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستیم. نمی‌دانم در ادامه چه می‌شود تیم را به بخشی خصوصی می‌دهند یا نه ... تنها چیزی که مهم است این است که نباید زمان را از دست داد. بهتر است به مسائل بازی قبل فکر نکنیم. خوشحالم که در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعد رفتیم.

قلعه‌نویی گفت: صحبت از مشکلات وضعیت را بهتر نمی‌کند. مشکلات را نباید بیان کرد بلکه باید آنرا حل کرد بعد از بازی استقلال مردم تراکتورسازی را بیشتر دوست دارند چراکه روحیه جوانمردی فوتبال را به نمایش گذاشتیم. تراکتورسازی قشنگی فوتبال را نمایش داد. اگر شانسی کسب سهمیه هم نداشتیم برای شرافت فوتبال باید تلاش می‌کردیم سال اولی که به استقلال آمدم مقابل استقلال اهوازی که سال قبل مربی‌اش بودم باختیم و جام را از دست دادیم به غیر از دو تیم که اسپانسر مشترک دارند سایر تیم‌ها با مشکل مالی روبرو هستند. البته ما پرداختی‌های خوبی داشتیم. باید همه تلاش کنند تا کیفیت پرداختی‌ها بهتر شود.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه کدام تیم قهرمان می‌شود، عنوان کرد: قهرمانی دست خدا است. در اواخر لیگ چون تعطیلات بیهوده نداشتیم کیفیت مسابقات بالا رفته است. شما نگاه کنید مسابقه پرسپولیس و گسترش 6 گل داشت. لیگ امسال بسیار خوب است. اول اینکه در پایان لیگ مسابقات را بیهوده تعطیل نکردند و سپس نتایج نزدیک تیم‌ها به یکدیگر باعث جذابیت آن بود. ما نیروی انسانی خوبی داریم اما زیرساخت‌هایمان ضعیف است. شما می‌بینید که در بهار با بهتر شدن کیفیت زمین‌ها شرایط بازی‌ها بهتر می‌شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه  آیا تراکتورسازی را به جمع چهار تیم برتر آسیا می‌برد، گفت: باید در نقل و انتقالات 12 امتیاز بگیریم. متاسفانه برخی در شروع کار برای منافع خودشان به ما لطمه زدند 40 نفر را نهار دادند تا برایمان مشکل بسازند. اگر این مشکلات را درست نمی‌کردند اکنون کارمان بهتر می‌شد این افراد به تونی اولیویرا هم ضربه زدند. اگر ما یارگیری خوبی انجام دهیم، اردوی مناسب برگزار کنیم توان موفقیت خواهد بود. تقویم آسیا برای تیم‌های شرق است. آنها در شرایطی که در اوج هستند مسابقات مرحله دوم را انجام می‌دهند. متاسفانه ما در حال از دست دادن زمان هستیم.

وی در ادامه یادآورد شد: جابه جایی بازی‌های عربستان از ما خیلی زمان گرفت و پول زیادی به ما تحمیل کرد. تاکنون باشگاه نه برنامه خواسته و نه چیز دیگری. فعلا درگیر سه بازی پایانی خود هستیم.

سرمربی تراکتورسازی تأکید کرد:‌ از هوادارانی که در ورزشگاه آزادی از ما حمایت کردند تشکر می‌کنم بارها گفتم در تبریز مهمان هستم هواداران باید از تیمشان حمایت کنند. منچستر شرایط خوبی ندارد اما در تمام مسابقات ورزشگاه پر است. مردم باید از تیم شهرشان حمایت کنند تا مشکلات کمتر شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه در حقش خیلی اجحاف شده، گفت: بر اساس احساس تکلیفی که داشتم هر جا رفتم با تمام توان تلاش کردم دیگر کاری نداشتم دیگران چه فکر می‌کنند. برخی می‌گویند قلعه‌نویی فقط در تیمی‌های بزرگ نتیجه می‌گیرد اما استقلال اهواز را شانزدهم جدول تحویل گرفتم و آنرا در رده چهارم جدول تحویل دادم. مس کرمان را شانزدهم تحویل گرفتم و این تیم در نیم فصل دوم تیم دوم شد. استقلال را یکبار نهم و یکبار سیزدهم تحویل گرفتم. تراکتورسازی را برای اولین بار به لیگ قهرمانان آسیا رساندم و در دوره اخیر هم تیم را برای اولین بار به مرحله دوم آسیا بردم. کار را بر اساس تکلیف انجام می‌دهیم. خدا جایی که لازم است حقانیت افراد را نشان می‌دهد.

وی در مورد اینکه برخی می‌گویند بازیکن ساز نبوده است، تصریح کرد: سردار آزمون، امیر حسین صادقی، کمال کامیابی‌نیا، اکبر ایمانی، نقی‌زاده در سیاه‌جامگان و  خیلی از جوان‌هایی که اکنون در حال بازی در استقلال هستند در زمان ما معرفی شدند برخی هر حرفی بخواهند می‌زنند.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه در مورد اینکه آیا با رفتارهای که علیه او انجام شد بهتر نیست دور استقلال را خطر بکشد، تأکید کرد:‌ شما همه مردم را چند نفر نبینید. سه بار به تبریز آمدم و دید چه رفتاری با من شد؟ اتفاقا افراد زیادی علیه من شعار دادند اما آیا آنها همه مردم آذربایجان بودند. جامعه ما جوان است. جوان خیلی زود احساسی می‌شود متاسفانه فرهنگ استفاده از فضای مجازی را هم یاد نگرفتیم. از طرف دیگر مشکل اقتصادی هم هست. شما نمی‌توانید رفتارهای ورزشگاه را ملاک قضاوت قرار دهید. فرهنگ آذربایجان را با چند توهین نمی‌توان فهمید. حساب هواداران تراکتورسازی را با چند نفر جدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم را با رفتار چند نفر مقایسه نکنید. متاسفانه فضای مجازی سنت و اصالت را از جامعه می‌گیرد.

قلعه‌نویی در مورد اینکه سعید عباسی گفته حسین هدایتی به تراکتورسازی به خاطر شکست استقلال پاداش نداده است، عنوان کرد: هدایتی محبت کرده و پاداش داده است. این پاداش هم ربطی به باشگاه نداشته است و آن در اختیار من بوده است. پاداش به خاطر بازی شرافتمندانه باشگاه تراکتورسازی بوده است. یک بخش پاداش را بازیکنان گرفتند. یک بخش را هم برای بازی با النصر گذاشتیم. از او تشکر می‌کنم. هدایتی نه به خاطر شکست دادن استقلال بلکه به خاطر روح و شرافت فوتبال این پاداش را به تراکتورسازی داد.