کاش برانکو سوشا مکانی را کنار می گذاشت

قانون نانوشته‌ای وجود داشت که می‌گوید برای قهرمان شدن حتما باید دروازه‌بان خوبی داشته باشید. این قانون اگرچه با عملکرد خوب برانکو و شاگردانش می‌رفت تا برای همیشه  حذف شود اما واقعیت این است که نه تنها تایید نهایی شد، بلکه محکم‌تر از قبل نوشته شد.

به استقلال خوزستان نگاه کنید، این تیم تنها ۱۴ گل در همه بازی‌های لیگ دریافت کرده است و خسوس و البته خط دفاعی این تیم کاری بسیار بزرگ را انجام دادند که خیلی‌ها فکر می‌کردند امکانش وجود ندارد.

استقلال خوزستان با میانگین دریافت گل ۰.۴۶ عددی فوق العاده را در فوتبال ایران به جا گذاشت تا تیم برانکو حتی با ۵۰ گل زده هم نتواند قهرمانی را از شاگردان ویسی بگیرد.

در واقع پرسپولیس آنجا لیگ را داد که سوشا را به درون دروازه‌اش برگرداند، همان اشتباه کافی بود تا سوشا باز هم همان عملکرد غیر مسئولانه را ادامه بدهد و اشتباهات را تکرار کند.

پوشیدن شلوار باب اسفنجی در واقع نمادی از بی مسئولیتی این بازیکن نسبت به پرسپولیس و هواداران این تیم بود که در اوج حساسیت‌های مسابقات به فکر تیپ عجیب زدن بود.

به هر حال پرسپولیس با ۳۴ گل خورده میانگین ۱.۱۳ گل در هر دیدار را از خود به جا گذاشت که با توجه به گلهای زده زیاد می‌توانست تنها با چند صدم میانگین گل کمتر قهرمان لیگ بشود اما نه تنها سوشا را در آن مقطع کنار نگذاشت، بلکه با او ادامه داد و وی را به لوبانف ترجیح داد.

شاید کافی بود پرسپولیس به جای لوبانف بیرانوند را می‌خرید، سوشا را هم کنار می‌گذاشت و جریمه می‌کرد که در اینصورت امروز این پرسپولیس بود که جام را بالای سر می‌برد.

با وجود عملکرد خیره کننده برانکو که تحسین همگان را برانگیخت باید تاکید کرد که تفاوت برانکو با کی‌روش در همین یک تصمیم مشخص شد. کی‌روش رحمتی را کنار گذاشت اما برانکو سوشا را به گل برگرداند.