ویسی به خاطر نویدکیا به سپاهان نرو!

عبدالله ویسی در میان تیم‌های بزرگ و مدعی با مربیان میلیاردی و خارجی توانست به مقام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند و نمونه ایرانی لسترسیتی را تحویل فوتبال دهد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان حضور در عرصه مربیگری را با دستیاری در فولاد خوزستان و صبا آغاز کرد اما جالب اینکه از عمر سرمربیگری ویسی تنها 6 سال می‌گذرد. وی صبا را از نیمه‌های لیگ برتر دهم تحویل گرفت اما با عملکردی خیره‌کننده در فصل بعد با این تیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد.

لیگ برتر دوازدهم برای ویسی کابوس‌وار بود. وی راهی تیم متمول پیکان شد اما با کسب تنها 20 امتیاز از 17 بازی، در نیم‌فصل تیم انتهای جدولی پیکان را ترک کرد. ویسی برای شروعی جدید به تیمِ تازه تأسیس استقلال خوزستان رفت تا بتواند بار دیگر توانایی‌های خود را اثبات کند.

ویسی و استقلال خوزستان عملکرد ضعیفی در لیگ‌های برتر سیزدهم و چهاردهم داشتند تا جایی که فصل گذشته تا آستانه سقوط پیش رفتند و با پیروزی مقابل تیم مس کرمان در بازی پلی‌آف حکم بقای خود در لیگ برتر را امضا کردند.

هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد تیمی که تا چند ماه پیش برای فرار از سقوط می‌جنگید در لیگ برتر پانزدهم مدعی جدی قهرمانی باشد. ویسی تمرکز خود را بر گل نخوردن و سپس ضدحمله‌های سریع گذاشت. تا جایی که در 30 بازی تنها 33 گل زد اما آمار فوق‌العاده 14 گل خورده را ثبت کرد تا 50 گل زده پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی بی‌اثر باشد.

حالا از ویسی به عنوان جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم فوتبال سپاهان نام می‌برند. سرمربی استقلال خوزستان سال‌ها در این تیم بازی کرد و حالا پرافتخارترین تیم لیگ برتر قصد دارد با جذب او به ناکامی لیگ پانزدهم پایان دهد. سابقه نشان داده ویسی در تیم‌های متمول و البته پرحاشیه عملکرد درخشانی ندارد. او تجربه کابوس‌واری را با پیکان پشت سر گذاشت. سپاهان در این فصل با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم کرد و از سوی دیگر حاشیه‌های فراوان سپاهان از جمله حضور پررنگ محرم نویدکیا در تصمیمات باشگاه می‌تواند خاطره خوش قهرمانی در لیگ برتر پانزدهم را برای عبدالله ویسی تلخ کند.