افشارزاده: می‌خواهم در استقلال بمانم

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با فارس در خصوص شایعاتی که پیرامون نقل‌وانتقالات این باشگاه مطرح شده و همچنین اظهارنظر سجادی مبنی بر رفتنش به فدراسیون ژیمناستیک و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

 

* تیم آماده برگزاری جام حذفی است

 

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: خوشبختانه اعضای تیم درحال تمرین هستند و برای فینال جام حذفی آماده می‌شوند، طی دو روز گذشته از تیم و شرایطش سوالاتی را پرسیدم و جلسه‌ای را با مظلومی برگزار کردم تا از اوضاع‌واحوال تیم باخبر باشم.

 

*هیچ بازیکنی در استقلال کوتاهی نکرده است

 

افشارزاده در پاسخ به این سوال که چقدر به قهرمانی تیمش امیدوار است، گفت: فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. هر مدیری آرزو دارد که تیمش برنده شود. استقلال تا امروز خوب کار کرده و هیچ بازیکنی در تیم من کوتاهی نکرده است. جا دارد از تک‌تک بازیکنان و کادر فنی تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم آنها بتوانند از کیان استقلال دفاع کنند.

 

*امسال خیلی کار کردم ولی به چشم نیامد

 

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص شایعات مطرح‌شده پیرامون مذاکره با بازیکنان، گفت: من در این بخش از رسانه‌ها گله دارم، دوستان تصور می‌کنند هر شخصی که خودش تمایل دارد به استقلال بیاید، جذب تیم شده یا ما با آنها مذاکره کردیم. ما تا تاریخ نهم فرصت داریم که جام حذفی را پشت سر بگذاریم. مطرح کردن اسامی از طرف رسانه‌ها اصلا درست نیست و من همه هدفم این است که استقلال در فینال با خیالی آسوده به میدان برود. به همین شب‌های مقدس قسم که من و مسئولان باشگاه با هیچ بازیکنی مذاکره‌ نکرده‌ایم، چون در شخصیت من نیست که بخواهم دروغی بگویم یا حرفی بزنم که شرایط تیمم را به هم بریزم. من با منطق جلو می‌روم و از خود رسانه‌ها می‌خواهم که به ما در این مسئله کمک کنند، نه‌اینکه هر بحثی می‌شود بگویند استقلال با فلان بازیکن مذاکره کرده است. امسال خیلی تلاش کردم و کارهای بزرگ زیاد انجام دادم، اما به چشم نیامد. همین بحث بدهی‌های قبلی و پرداخت حقوق بازیکنان را می‌خواهم طی هفته‌های آینده در قالب یک بولتن تنظیم کنم تا همه بدانند چه کارهایی صورت گرفته است.

 

* از من گذشته که آسمان و ریسمان بیافم!

 

افشارزاده در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: من نمی‌توانم بگویم مدیر موفقی بودم یا نه و فقط به این فکر کردم که مسئولیتی که دارم به‌نحو احسن انجام شود. روز گذشته جلسه‌ای دو ساعته با اردشیر لاروبی پیشکسوت استقلال داشتم و اتفاقاً او نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد که برایم جالب بود. خودتان می‌دانید من از  مصاحبه کردن و در رسانه‌ها بودن، فراری‌ام. خود رسانه‌ها می‌دانند و می‌فهمند که من چه کارهایی می‌کنم. زمانی که در کمیته ملی المپیک بودم، همه چیز مشخص بود و تمام کارها روتین پیش می‌رفت، ولی در اینجا شرایط سخت‌تر است، خیلی از مسائل باعث می‌شود که تیم به چالش برود، اما من انسانی نیستم که صحبت چالشی کنم و از من گذشته که آسمان و ریسمان را به هم ببافم. حاضر نیستم بد هیچ کس را بگویم، همان‌طور که دوست ندارم کسی بد من را بگوید. گله هم دارم، هیچ دوستی با من تماس نگرفت که بگوید آقای افشارزاده فلان‌جای کار شما اشتباه است. من یک عمر به منافع ملی فکر کردم و با همه چه پرسپولیسی و چه استقلالی ارتباط عاطفی برقرار کردم. اکثر اطرافیانم را می‌شناسم و می‌دانم که چه کسی با چه کسی رفت‌وآمد دارد و چه کسی با شخص دیگر زاویه پیدا کرده است. اینها را در دل نگه می‌دارم، ولی به رو نمی‌آورم، چون اصول مدیریت من است. من از 27 بهمن سال 57 همه این مسائل را دیده‌ام و این من نیستم که باید همه چیز را بگویم، بلکه رسانه‌ها هستند که باید عملکرد افشارزاده را منتشر کنند. چندی پیش با ناظمی و والی‌زاده جلسه داشتم و یادم می‌آید زمانی با آقای والی‌زاده مصاحبه می‌کردم که او شخص مورد اطمینان من بود، ولی حالا جوان‌هایی آمده‌اند که دوست دارند همه چیز را برهم بزنند. من دوست دارم رسانه‌ای‌ها مثل بهمنش، اسگویی، والی‌زاده و مرحوم لطیف باشند و به ورزش مملکت کمک کنند. اینکه من بگویم مثلا در نشست هیأت مدیره چه اتفاقی افتاد، آیا کمکی به ورزش می‌شود.

 

* به رسانه‌ها حق می‌دهم از من انتظار داشته باشند

 

به رسانه‌ها حق می‌دهم که از من انتظار داشته باشند، چون آنها استقلال را رصد می‌کنند. می‌دانم رسانه‌ها توقعی که از منِ افشارزاده دارند، از خیلی‌های دیگر ندارند، چون من با قلبم با رسانه‌ها پیش رفتم، قبول دارم که باید فکر جدیدی داشته باشم و با تفکر روز جلو بروم تا بتوانم در کنار رسانه‌ها باشم، نه مقابل آنها.

 

*می‌خواهم در استقلال بمانم

 

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص یادداشتی که روز گذشته روی سایت باشگاه استقلال نوشته و اعلام کرده قصد دارد در استقلال بماند، گفت: چندی پیش از من نظری خواستند و من هم گفتم اگر کمکی از دستم بربیاید، انجام می‌دهم، اما الان به جایی رسیدیم که می‌خواهم بمانم و وظیفه خودم را انجام بدهم. ژیمناستیک رشته‌ای است که قبلاً هم رئیسش بودم و هم دبیرش. تمام روسای قبلی را می‌شناسم، ولی شرایط استقلال به‌گونه‌ای است که وظایف سنگین‌تر است. من هواداران استقلال را در کوچه و خیابان می‌بینم و با دانشجویان مختلف ارتباط دارم. آنها هم علاقه‌هایی دارند و دوست دارند استقلال موفق شود و من هم به این علاقه‌ها احترام می‌گذارم و می‌خواهم در استقلال بمانم.

 

افشارزاده در پاسخ به این سوال که اگر وزارت ورزش از شما بخواهد که در استقلال نباشید، چه واکنشی خواهید داشت؟ گفت: من دوست دارم در استقلال بمانم و به این مجموعه کمک کنم.

 

*با حسینی، خلعتبری و حسینی مذاکره نکرده‌ایم

 

وی در خصوص اینکه این روزها اسامی زیادی مطرح می‌شود که در آستانه پیوستن به استقلال هستند، مثل خلعتبری، حسینی،‌ غفوری و... پاسخ داد: ممکن است ما کسی را در مراسمی ببینیم و سلام و علیک کنیم، اما دلیل نمی‌شود آن شخص می‌خواهد به استقلال بیاید، این گمانه‌زنی‌ها شگرد رسانه‌ها است و به خدای احد و واحد قسم که من تا امروز نه کمیته‌ای مشخص کرده‌ام و نه با بازیکنی مذاکره کرده‌ام. همه هدفم این است که در این 9 روز از پرویز مظلومی حمایت کنم و همه خلاء‌ها را پر کنم، شاید بخواهم بعداً لیستی از مربیان بگیرم، اما تا امروز با هیچ بازیکنی صحبت نکرده‌ام، شاید برایتان جالب باشد که برای من فایل صوتی آوردند که از طرف استقلال با بازیکن صحبت شده، اما با تمام احترامی که برای همه دوستان به خصوص برای آقایان خلعتبری، حسینی، غفوری و.... قائل هستم، اما هیچ حرفی با بازیکنی نزده‌ام.