سرمربی محبوب پرسپولیسی ها: دوست داشتم آندو را باخودم ببرم

قطبی که گفته می شد به تیم سوفانبوری خواهد پیوست در نهایت بوریرام را برای ادامه کار انتخاب کرد. این در حالی بود که انتظار می رفت بعد از حضور 4 ساله در باشگاه شیمیزوی ژاپن او دوباره به این کشور بازگردد. قطبی که در گفتگو با خبرنگار ورزش سه شرکت کرده بود در این باره می گوید: لیگ فوتبال تایلند حرکات خوبی را برای پیشرفت آغاز کرده و فوتبال در حال حاضر  ورزش شماره یک این کشور است و من خوشحالم که در این لیگ حضور خواهم داشت.

 

 

قطبی درباره اینکه آیا پیشنهاد دیگری هم برای کار داشته یا نه گفت: وقتی شما ایرانی هستید به دشواری در فوتبال بین المللی کار می گیرید و این  تبعیضی است که به هرحال وجود دارد والا به نظر من مربیان خوبی در ایران هستند که توانایی کار کردن در سطح فوتبال منطقه را دارند. به هر حال من ممکن بود به تیم دیگری از تایلند بروم یا در قطر به مربیگری ادامه بدهم اما در نهایت این تیم را برای ادامه کار انتخاب کردم و از تصمیم خودم خوشحال هستم.

 

 

وقتی از قطبی در مورد تجربه اش در ژاپن سوال می کنیم می گوید: من تنها مربی غیرژاپنی جی لیگ بودم اما به نظرم این موفقیت که البته برای فوتبال ایران بود چندان مورد توجه قرار نگرفت و من می دیدم که در رسانه های ایران انتقادات تندی از من مطرح می شد که مثلا با تیم شیمیزو جام نبردم یا در رده ششم جدول جی لیگ را تمام کردم. این را به شما بگویم که شیمیزو بعد از جدایی من به دسته پایین تر سقوط کرد و بعد از دو سال هنوز نمی تواند به بازگشت فکر کند و در حال هم در رده دهم دسته دو ژاپن قرار دارند. در حالی که ما دستاوردهای خوبی داشتیم و به فینال دو جام مهم ژاپن رسیدیم و البته بازیکنان خوب و جوانی را هم به فوتبال این کشور معرفی کردیم.

 

 

 

از قطبی سوال می کنیم که چرا در دوران حضور در ژاپن از بازیکنان ایرانی استفاده نکرد؟ او می گوید: اتفاقا من خیلی دوست داشتم این کار را انجام بدهم اما متاسفانه باشگاه شیمیزو شرایط مالی مناسبی برای این کار نداشت. من می خواستم آندرانیک تیموریان را به جی لیگ ببرم و مطمئنا او خیلی کمک به من می کرد اما به هر حال آندو یک بازیکن میلیون دلاری است و باشگاه ما حتی نمی توانست یک سوم این مبلغ را به او پرداخت کند. بنابراین ما با بازیکنان ارزان تر به کار خودمان ادامه دادیم در حالی که من واقعا دوست داشتم بچه های ایرانی لیگ ژاپن را تجربه کنند.

 

 

از سرمربی سابق تیم ملی درباره پرسپولیس هم سوال می کنیم. او می گوید: برای خودم هم جالب است که بعد از این همه سال هنوز دوباره قهرمان لیگ نشده. من امیدوار بودم امسال این اتفاق بیفتد اما متاسفانه نشد. به هر حال امیدوارم سال آینده پرسپولیس بتواند قهرمان لیگ بشود و به انتظار هواداران خوبش پایان بدهد. این تیم با تماشاچی های فوق العاده اش باید همیشه جزو تاپ های لیگ باشد و در آسیا هم مدعی باشد. اگر اینطور نیست واقعا باید نقشه ها را دوباره بررسی کرد.

 

 

آخرین سوال ما از قطبی درباره شرایط تیم ملی است او می گوید: امیدوارم که آقای کی روش و کادرش بتوانند با این تیم دوباره به جام جهانی صعود کنند. من احساس می کنم استعدادها و جوان های خیلی خوبی در تیم ملی ایران باز می کنند و شاید بشود از این تیم توقع داشت که به دور دوم جام جهانی هم برود. البته بیشتر می بینم فوتبال ایران در رده ملی وقت خود را با مسائل منفی تلف می کند. کاش شرایط طوری باشد که تیم ملی ایران بدون دغدغه کارش را ادامه بدهد و فقط به موفقیت فکر کند.