مسعود شجاعی به ایران باز نمی گردد

به نظر می‌رسید ویسی با صحبت‌هایش قصد دارد حاج‌صفی را برای بازگشت به خانه متقاعد کند و البته چند روز بعد علاقه‌اش به بازگشت حاج‌صفی را آشکار کرد و از تمایل زیادش برای عقد قرارداد با او خبر داد. حاج‌صفی باتجربه روزهای خوبی را در آلمان سپری نکرد و عملکرد بد تیم او روی بازی‌هایش تاثیر منفی گذاشت و نه فرانکفورت نمره قبولی گرفت و نه حاج‌صفی. با سقط تیم فرانکفورت، به نظر می‌رسد حاج‌صفی دیگر تمایلی به ماندن در این تیم ندارد و قصد دارد فوتبالش را در جای دیگری به غیر از آلمان ادامه دهد.

 با توجه به نمرات پایینی که حاج‌صفی از کیکر دریافت کرد، اینکه او بتواند در آلمان تیمی را برای ادامه فوتبالش انتخاب کند کار دشواری به نظر می‌رسد. مدیربرنامه‌های حاج‌صفی درباره آینده فوتبال او می‌گوید: «متاسفانه بازی‌های بد تیم فرانکفورت روی عملکرد احسان تاثیرگذار بود و او فصل خوبی را پشت سر نگذاشت اما این که کار احسان را در اروپا تمام شده بدانیم اشتباه است، او هنوز مشتریانی در اروپا دارد و ما در تلاش هستیم تا بهترین شرایط را برای ادامه فوتبال او در اروپا فراهم کنیم.»

 

فاضلی با اشاره به درخواست ویسی از حاج‌صفی برای پیگیری ادامه فوتبال در سپاهان می‌گوید: «من در جریان این موضوع هستم، بهرحال من به عنوان مدیربرنامه شرایط را به بازیکن تحمیل نمی‌کنم، وظیفه من این است که بهترین شرایط را برای بازیکن فراهم کنم و به او برای ادامه فوتبال مشاوره بدهم اما در نهایت انتخاب اصلی با خود بازیکن خواهد بود. من معتقدم او می‌تواند در اروپا فوتبالش را ادامه دهد، احسان از چند لیگ اروپایی مثل اسپانیا و یونان هم پیشنهاد دارد و سعی می‌کنیم بهترین تصمیم را برای آینده او بگیریم.» یکی دیگر از بازیکنانی که همیشه صحبت از بازگشتش به فوتبال ایران به گوش می‌رسد، مسعود شجاعی است، هافبک و مهاجم تیم ملی که سال‌ها در لالیگای اسپانیا توانست عملکرد خوبی داشته باشد و پس از چند سال حضور در این کشور، به قطر رفت و حالا با پایان قراردادش در قطر صحبت‌هایی درباره مذاکره سرخابی‌ها با او به گوش می‌رسد.

 

 فاضلی که مدیربرنامه‌های شجاعی هم هست درباره شایعه بازگشت مسعود به ایران می‌گوید: «مسعود شجاعی در ساله‌های فعالیتش در اسپانیا توانست عملکرد موثری داشته باشد، او و جواد نکونام در میان هواداران اوساسونا و در شهر پامپلونا از محبوبیت زیادی برخوردارند که البته این فقط برای فوتبالشان نیست،‌ آنها توانستند در تمام جهات خاطره خوبی از خود در اسپانیا به جای بگذارند. شجاعی از آن بازیکنانی است که همچون نکونام با رفتار و زندگی حرفه‌ای هنوز می‌تواند در سطوح بالا فوتبال بازی کند. من بعید می‌دانم شجاعی به ایران بازگردد و هنوز می‌تواند دو سال دیگر در اسپانیا بازی کند. ما در حال مذاکره با تیم‌هایی از قطر و اسپانیا هستیم تا شجاعی در فصل آینده در یکی از این دو لیگ فوتبالش را دنبال کند.»