محمد طیبی در رابطه با تمدید قراردادش با استقلال خوزستان اظهار داشت: من با این تیم قهرمان ایران شدم و خاطرات خوبی از خود به جای گذاشتم. مسئولان باشگاه خواستار تمدید قرارداد با من بودند و تصمیم گرفتیم قبل از سفر من با تیم ملی به مقدونیه قرارداد را رسمی کنیم. فعلا درباره مبلغ قطعی قرارداد صحبتی نکردیم اما من قطعا در استقلال خوزستان یکسال دیگر را پشت سر می گذارم.

وی با اشاره به پیشنهادهای خود از تیمهای دیگر عنوان کرد: حداقل از شش هفت تیم لیگ برتری در این چند روز پیشنهاداتی را دریافت کردم. استقلال و سپاهان اصلی ترین تیمهایی بودند که خواهان پیوستن من شدند اما من به خاطر عرقی که به خوزستان و تیمم داشتم تصمیم گرفتم در استقلال خوزستان باقی بمانم. شاید از نظر مالی خیلی ضرر کرده باشم اما این دلیل نمی شود که هر تیمی پیشنهاد بیشتری داد آدم تیمش را رها کند و به آنجا برود.

کاپیتان استقلال خوزستان درباره مبلغ قراردادش با این باشگاه تصریح کرد: قطعا نسبت به سال گذشته میزان قراردادم افزایش پیدا می کند اما مطمئن باشید دو برابر پولی که در استقلال خوزستان می گیرم را می توانستم در تیمهای دیگر دریافت کنم. همانطور که گفتم امسال برای من پول در اولویت نبود و به مسائل دیگری فکر کردم. البته هنوز مبلغ قراردادم را با باشگاه نهایی نکردم و بعد از بازگشت از سفر با تیم ملی این کار را انجام خواهم داد.

طیبی در پاسخ به این سوال که عبداله ویسی اصراری برای پیوستن او به سپاهان نداشت گفت: از سوی باشگاه سپاهان و ویسی پیشنهاداتی دریافت کردم اما همانطور که گفتم فقط نام استقلال خوزستان و استانم برای من مهم بود.

وی در پایان درباره اینکه اکثر بازیکنان این تیم مدنظر باشگاههای لیگ برتری هستند افزود: مطمئن باشید بازیکنان بومی استقلال خوزستان در این تیم باقی می مانند و فقط شاید به جز خسوس که به گسترش فولاد پیوسته کولی بالی از جمع ما جدا شود وگرنه سایر بازیکنان جوان هستند و انگیزه دارند که با استقلال خوزستان در آسیا به نتایج خوبی برسند.