هر چند که صحبت‌هایی در مورد قطع همکاری کریم باقری با پرسپولیس می‌شد ولی پس از صحبت‌های برانکو ایوانکویچ با "شاکریم"، شماره شش در پرسپولیس ماندنی شد.

 

آقا کریم که از لو رفتن لیست برانکو و سوءاستفاده بعضی از بازیکنان ناراحت است، می‌گوید که در مورد پیام صادقیان با برانکو صحبت کرده و در آخر هم برای پیام در ماشین‌سازی تبریز آرزوی موفقیت می‌کند.

 

مربی تیم پرسپولیس که به تازگی در تمرین تیم‌ملی حاضر شده، معتقد است که مهدی طارمی برای پیشرفت در فوتبال باید به اروپا برود.

 

اظهارات باقری را در ادامه می خوانید:

 

* پیام صادقیان به ماشین‌سازی تبریز پیوست...

- پیام پسر خوبی است و من هم برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. او جوان بااستعدادی است و من دوست دارم که پیام به جایگاه خوبی برسد.

 

* اما بعضی‌ها می‌گویند که اگر آقاکریم با برانکو صحبت می‌کرد،‌ پیام این شانس را داشت تا باز هم پیراهن پرسپولیس را بپوشد.

- شما می‌دانید که من با برانکو صحبت نکرده‌ام؟! نیم‌فصل پیام از من خواست که به پرسپولیس برگردد و من هم به او گفتم باید با برانکو صحبت کنم. من با برانکو صحبت کردم و از او خواستم کاری کند تا پیام دوباره به تیم‌ برگردد ولی برانکو موافقت نکرد و این اتفاق نیفتاد. من فقط می‌توانستم وساطت کنم تا پیام برگردد و کار دیگری از دستم برنمی‌آمد.

 

* فکر می‌کنید چرا بازیکنی مثل پیام صادقیان به چنین روزی می‌افتد؟! اصلا فکر می‌کنید این احتمال وجود دارد که پیام عوض شود؟

- من که امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد و او به روزهای خوبش در ماشین‌سازی برگردد. پیام باید عوض شود... باید راهش را عوض کند... او پسر خیلی خوش‌قلبی است و باید قدر خودش را بداند... عوض شدن به این نیست که طرف برود و فقط ماشینش را عوض کند.

 

* از پرسپولیس چه خبر؟

- فعلا که باشگاه درگیر جذب بازیکنان است و ان‌شاءالله با قدرت تمرینات‌مان را استارت می‌زنیم. برانکو برای جذب بازیکنان و شروع تمرینات همه هماهنگی‌ها را انجام داده و باشگاه هم می‌داند که چه مسیری را باید طی کند.

 

* احتمالا این جزو برنامه نبود که لیست خرید پرسپولیس لو برود!

- بدبختی همین است دیگر... وقتی چنین اتفاق‌هایی می‌افتد قیمت بازیکنان چندبرابر می‌شود. بعضی‌ها در فصل نقل و انتقالات حسابی کیف می‌کنند یا قیمت‌شان این‌طوری چندبرابر می‌شود و یا الکی می‌گویند که پرسپولیس و استقلال ما را می‌خواهند! البته در این ماجرا مدیربرنامه‌های بازیکنان هم نقش زیادی دارند و به جای اینکه به فکر پرسپولیس و یا رشد و پیشرفت بازیکنان باشند دنبال منافع خودشان هستند.

 

* اما فعلا هر کسی دنبال منافع خودش است.

- من نمی‌گویم بی‌خیال پول شوند و یا مجانی بازی کنند. حرف من این است که این‌ها بهتر فکر کنند. به این فکر کنند که در پرسپولیس می‌توانند پیشرفت کنند، به تیم‌ملی بروند و شناخته شوند. این‌جوری خیلی بهتر پیشرفت می‌کنند و می‌توانند برای سال‌های بعد با شرایط بهتر، ‌پول خیلی بهتری بگیرند.

 

* البته بعضی‌ها هم می‌آیند و در همان سال اول به جایی نمی‌رسند و می‌روند!

- شما درست می‌گویید... اینجا پرسپولیس است. شرایط پرسپولیس با بقیه تیم‌ها فرق می‌کند. اینجا حاشیه و داستان بیشتر است و بازیکن باید از هر لحاظ آ‌ماده‌تر و حرفه‌ای‌تر رفتار کند. بعضی‌ها به جای اینکه با اسم پرسپولیس قیمت‌شان را بالا ببرند، باید به فکر این باشند تا با عملکرد خوب در پرسپولیس قیمت‌شان بالا برود و پیشرفت کند.

 

* تکلیف خودتان چه شد؟! برانکو دوست دارد با شما ادامه دهد.

- من پرسپولیسی هستم و این تیم را دوست دارم... فعلا که در خدمت پرسپولیس هستم و کارم را می‌کنم.

 

* قرار بود برای کلاس مربیگری به آلمان بروید.

- فعلا وضعیت طوری است که باید در تهران بمانم و ان‌شاءالله در فرصت دیگری به آلمان می‌روم. برانکو از من خواست تا در کنار پرسپولیس باشم و من هم هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم. ان‌شاءالله برای فصل دیگر هم در پرسپولیس هستم و این را می‌دانم که فصل آینده کار خیلی سختی پیش‌رو داریم.

 

* وضعیت مهدی طارمی چطور شد؟

- تا جایی که من می‌دانم طارمی قصد دارد برای پیشرفت در فوتبالش به اروپا برود و کارش را در آنجا دنبال کند. به نظر من اگر مهدی انتخاب درستی داشته باشد، می‌تواند موفق شود و پیشرفت کند.

 

* یعنی با جدایی طارمی از پرسپولیس موافق هستید؟

- به هر حال هر کسی یک زمانی باید برود و من فکر می‌کنم که اگر طارمی انتخاب درستی کند و حرفه‌ای رفتار کند، بهترین تصمیم را گرفته است.

 

* راستی چه شد که به تمرین تیم‌ملی رفتید؟

- شرایط بازیکنان خوب بود و بدون شک بازی با مقدونیه به مربیان تیم کمک می‌کند تا برنامه‌های تاکتیکی‌شان را مرور کنند. البته تیم‌ملی یکسری مشکلات دارد که یکی از آنها کوچک بودن ورزشگاه تیم‌ملی است. من امیدوارم رییس فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی و حضور بهتری داشته باشد تا مربیان تیم‌ملی با آرامش کارشان را دنبال کنند. بدون شک اگر ذهن بازیکنان و مربیان تیم‌ملی درگیر این‌جور مسایل باشد آنها تمرکز کافی نخواهند داشت و اذیت می‌شوند. اینکه تیم‌ملی کشور بزرگ و پرقدرتی مثل ایران مناسب نباشد و تیم‌ملی امکانات لازم را نداشته باشد، تاسفبار است و امیدوارم وضعیت تیم‌ملی هرچه زودتر به شرایط ایده‌آل برسد.