مظلومی مسن هست ولی بی تجربه است

مسعود اقبالی در مورد دیدار فینال جام حذفی فوتبال کشورمان اظهار داشت:  این بازی برای هر دو تیم حساسیت زیادی داشت. هر چند قهرمانی هم برای استقلال تفاوت چندانی نداشت. چرا که این تیم دربی را به پرسپولیس باخته و لیگ را هم از دست داده بود. البته شاید کسب عنوان قهرمانی، جایگاه پرویز مظلومی را روی نیمکت استقلال مستحکم می‌کرد.

وی لادامه داد: یک بازی بدون برنامه و تصادفی را شاهد بودیم که البته گرمای هوا هم روی کیفیت بازی تأثیر منفی گذاشته بود. البته نظم تاکتیکی در تیم ذوب‌آهن بیشتر دیده می‌شد ولی در کل بازی متوسطی را شاهد بودیم. تأثیرات شایعات نقل‌وانتقالات روی تمرکز بازیکنان و مربیان را هم نباید نادیده بگیریم.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال درباره احتمال حضور علیرضا منصوریان و دراگان اسکوچیچ روی نیمکت استقلال تصریح کرد: کیفیت یک مربی به تجربه او برمی‌گردد. هر چند مظلومی، سن زیادی دارد اما از تجربه بالایی برخوردار نیست. او پیش از این کمک‌مربی بود و چند سال است که سرمربی شده است. البته در ایران، مربیان چندان تعیین‌کننده نیستند. بلکه مهره‌ها کیفیت یک تیم را مشخص می‌کنند.

اقبالی خاطرنشان کرد: برانکو یک استثناست که می‌تواند تیم انتهای جدولی را به رتبه دوم جدول برساند. مربیان ایرانی به تجربه کافی دست پیدا نکرده‌اند. چون مطالعات کمی‌دارند. مربیان ما فکر می‌کنند بعد از 20 روز حضور در کلاس‌های مربیگری دیگر همه چیز تمام شده است. مربیان ما تحت نظارت و کنترل نیستند. چون تیم‌های ما مدیر فنی ندارند که روی کار آنها نظارت داشته باشد.

وی در پایان گفت: فوتبال ما بیمار است و حتی آماتور هم نیست چه برسد به حرفه‌ای. مربیان ما بر اساس رابطه انتخاب می‌شوند، نه ضابطه و مدیریت باشگاه‌ها در سطح محلات است. در فوتبال ما مربیان تنها جابه‌جا می‌شوند و در چند سال اخیر شاهد هستیم حتی مربیان منشوری و طرد شده با توجه به روابط در حال فعالیت هستند.