تمرین تیم ملی برزیل در لس آنجلس لغو شد

بر اثر تیراندازی در دانشگاه «کالیفرنیا، لس‌آنجلس»، مشهور به « یوسی‌ال‌ای» دو نفر کشته شدند. این مساله دلهره و ناامنی را در اردوی تیم ملی فوتبال برزیل تزریق کرده و البته سایر تیم‌های میهمان آمریکا نیز از سرپرست‌های خود تقاضای نیروی ویژه محافظت کرده‌اند.

در صدمین سال برگزاری تورنمنت بزرگ کوپاآمریکا، کشور آمریکا پیشنهاد میزبانی از این کشورها را صادر کرد و این پیشنهاد جنجالی مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و لاتین قرار گرفت. جالب اینجا است که تیم‌های حاضر در کوپاآمریکا در خاک آمریکا بازی دارند اما هوادارانشان به راحتی نمی‌توانند برای تشویق تیم ملی کشور خود به استادیوم‌های آمریکایی بروند و برای گرفتن ویزا و ورود به خاک آمریکا مشکل جدی دارند. هزاران هوادار مکزیکی پشت مرزهای آمریکا مانده‌اند و باور ندارند که در کوپاآمریکا 2016 نمی‌توانند تیم ملی کشورشان را از نزدیک تشویق کنند.

این حادثه تاثیر جدی در تخمین ضریب امنیت کوپاآمریکا خواهد داشت. لغو تمرین امروز تیم ملی فوتبال برزیل نیز اعتراض مقامات فوتبال برزیل را در پی داشته است.

برخی آمارها حاکی است از زمان روی کار آمدن باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، به طور متوسط در هر روز یک تیراندازی جمعی در این کشور اتفاق افتاده است. اوباما تا کنون موفقیتی در تغییر قوانین مربوط به آزادی حمل سلاح نداشته است.