رده بندی بهترین بازیکنان حاضر در یورو 2016

اتحادیه فوتبال اروپا رده بندی بازیکنانی را که به همراه تیم های ملی کشورشان در رقابت های یورو 2016 حاضر می باشند ،اعلام کرد که بر این اساس کریستیانو رونالدو در صدر این فهرست قرار دارد. 

  
بارومتر بازیکن یورو 2016 یوفا،از طریق آمارهای رسمی بازیکن و یک الگوریتم خاص، شرایط بازیکنان را از زمان تمرینات آماده سازی تا خود هر بازی می سنجد. 

 

آمارهای پیش از مسابقات براساس عملکرد بازیکنان در سطح باشگاهی و تیم ملی از آغاز ماه ژانویه است و این آمار به کیفیت حریفی که با آن روبرو شده اند هم بستگی دارد. هنگامی که رقابت های یورو 2016 آغاز شود، عملکرد بازیکنان در فرانسه اولویت بالاتری در تصمیم گیری برای رتبه بندی خواهد داشت.

 

رده بندی بازیکنان برتر حاضر در یورو به شرح زیر است:

 

1    کریستیانو رونالدو
2    زلاتان ایبراهیموویچ
3    آنتوان گریزمان
4    دیمیتری پایه
5    جیمز میلنر
6    سائول نیگوئز
7    کوکه
8    سرخیو راموس
9    تونی کروس
10   خوان فران
11   مارک همسیک

 

حضور میلنر در جمع ستاره های بزرگ دنیا شاید مانند یک شگفتی باشد، اما یوفا در مورد او توضیح داده است میلنر در ماه آوریل طی 4 مسابقه 7 پاس گل داشته است و در 9 بازی اخیر خود 30 موقعیت گلزنی ایجاد کرده است.

 

در این لیست مانوئل نویر، بالاترین رتبه میان دروازه بان ها را دارد (14)، خوانفران با قرار گرفتن در رتبه (10) بالاترین رتبه میان مدافعان کناری را دارد، و سرخیو راموس هم بعد از گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بالاترین رتبه در میان مدافعان میانی را دارد.