دروازه‌بانی که با 22 سال بازی حرفه‌ای تاریخ را به چالش کشید +عکس

بر اساس اعلام سایت یوفا که سایت رسمی مسابقات جام ملتهای اروپا نیز محسوب می شود، در 14 دوره گذشته این مسابقات 14 بازیکن به عنوان ستاره هر دوره معرفی شده اند.

7nx0qOhA2Ke1

1968 - دینو زوف Dino Zoff

دینو زوف دروازه‌بان تیم منتخب آن دوره از رقابت‌ها بود، خوش درخشید و ثابت کرد که دروازه‌بان بزرگی است و ارزش اعتماد مربیان را دارد.

او در یورو 1968 خوش درخشید و وقتی 40 ساله بود باز هم دین خود را به فوتبال ملی ایتالیا ادا کرد. 2 سال در اودینزه بازی کرد و یازده سال در یوونتوس درخشید. به چالش کشیدن تاریخ با 22 سال بازی در سطح اول فوتبال حرفه‌ای جهان.

2TrQ8Bfaw9Yk

 

سال عجیبی بود، اما در دور دوم، ایتالیا به سختی با نتیجه 4 بر 3 بلغارستان را در مجموع دو دیدار از پیش رو برداشت. شوروی پس از شکست دو بر صفر در دیدار رفت، در دیدار برگشت با سه گل مجارستان را شکست داد تا سومین حضور متوالی خود را در مرحله نهایی یورو جشن بگیرد. انگلیس قهرمان جام جهانی با نتیجه سه بر یک از سد اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی عبور کرد و یوگوسلاوی مقتدرانه با نتیجه 6 بر دو فرانسه را از پیش رو برداشت.

 

g7U7BDkeOkZ8

دیدار فینال مسابقات در تاریخ 8 ژوئن 1968، در حضور 68817 نفر در استادیوم المپیک شهر رم، مابین دو تیم ایتالیا و یوگوسلاوی. دراگان ژاییچ برای یوگوسلاوی گل زد و آنجلو دومنگینی گل تساوی ایتالیا را در دقیقه 80 به ثمر رساند. پس از تساوی یک بر یک در مجموع 120 دقیقه، رای به بازی تکراری صادر شد.

در تاریخ دهم ژوئن لوییجی ریوا و پیتر آناستاسی برای ایتالیا گلزنی کردند تا در حضور 32866 نفر، ایتالیا با دو گل پیروز میدان شود و سومین قهرمان مسابقات لقب بگیرد.