وحید امیری بعد از عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس در نشست خبری گفت: ما در اردوی تیم ملی بودیم و شرایط خیلی سختی داشتیم. با توجه به اینکه تمرینات را در اردوی تیم ملی انجام می‌دادیم، باید تمرکزمان را آنجا می‌گذاشتیم، اما فکرمان روی انتخاب تیم بعد هم بود.

حضور در پرسپولیس خواسته خودم و خانواده‌ام بود
وی ادامه داد: من به ندای قلبم گوش کردم و به پرسپولیس آمدم و این خواست خودم و خانواده‌ام بود که پرسپولیسی شوم. امیدوارم بتوانیم این فصل با پرسپولیس نتایج خوبی را رقم بزنیم. من دیشب تا صبح نخوابیدم و این موضوع نه از استرس و هیجان و بلکه بیشتر از خوشحالی بود. خدا خواست در این ماه عزیز این اتفاق در زندگی من رخ بدهد و همه چیز را به فال نیک می‌گیرم.

برانکو مربی بادانشی است
هافبک جدید تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: امیدوارم سال خوبی برای من و باشگاه پرسپولیس باشد و با هواداران و هم‌تیمی‌هایم سال خوبی را پشت سر بگذاریم. برانکو هم مربی بادانشی است و این را نشان داده و خدا خواسته که من شاگردش باشد. هواداران هم در این مدت که از نفت جدا شدم همیشه به من لطف داشتند و ندای قلب من هم همین بود و باید از حمایت آنها تشکر کنم. امیدوارم در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی اتفاقات خوبی برای پرسپولیس رقم بخورد.

در مورد حضور در استقلال صحبتی نکرده بودم
امیری درباره صحبت‌هایی که از قول او برای رفتن به استقلال منتشر شده بود، بحث گفت‌وگوی منصوریان با وی، حملاتی که به برادرش در اینستاگرام شد و اینکه آیا این مسائل در روند او تأثیر می‌گذارد یا نه، گفت: خدا را شاهد می‌گیرم این مسائل در زندگی من نبوده و در شخصیت من هم تأثیری ندارد. زندگی من در مدت کوتاهی به این شکل شده و آدم باید در زندگی برای خودش خیر بخرد و من هم همیشه به همین شکل رفتار کرده‌ام. خیر خریدن هم با کمک کردن یا محبت کردن به دست می‌آید. من باید از رسانه‌ها تشکر کنم، اما برخی مواقع از قول من صحبت‌هایی منتشر می‌شد که واقعیت نداشت، چون من اصلاً صحبتی نکرده بودم. با این حال چیزی نگفتم، چون دیدم اگر رسانه‌ها هم این صحبت‌ها را منتشر نکنند بازارشان خراب می‌شود و از هیجان می‌افتند.

حالا با آرامش به اردوی تیم ملی می‌روم
هافبک جدید سرخپوشان با بیان اینکه انتخاب کردن تیم فصل آینده‌اش در روند او در تیم ملی هم تأثیر داشته است، خاطرنشان کرد: خوشحالم توانستم تیمم را انتخاب کنم و با آرامش به اردوی پیش‌روی تیم ملی بروم. باید از همه کسانی که در این مدت برای من زحمت کشیدند تشکر کنم. از گل محمدی و منصوریان که مربیان من در نفت بودند و مدیریت مجموعه از جمله علیپور، قنبرزاده، ایرانیان و میرشیبانی که همیشه کمک کردند.

یکی از عوامل پیشرفت من بعد از گل‌محمدی، منصوریان بود
وی ادامه داد: به نظرم دیگر نباید به بحث‌های گذشته بپردازیم. درست است من سه سال در نفت بودم و دو سال آن با منصوریان بوده است و به‌همین دلیل هم باید از او تشکر کنم، در حال حاضر بازیکن پرسپولیس هستم. منصوریان در حق من بزرگی و لطف کرد و یکی از عوامل پیشرفت من بعد از گل‌محمدی، منصوریان بود. من اکنون بازیکن پرسپولیس هستم و تمام توان و غیرتم را برای تیم خودم می‌گذارم و تا جایی که بتوانم برای موفقیت آن تلاش می‌کنم.

نقش ترکاشوند و بیرانوند در پرسپولیسی شدن امیری
امیری درباره اینکه آیا همشهری بودن علیرضا بیرانوند با او در پرسپولیسی شدنش تأثیر داشته یا نه، گفت: از خیلی وقت پیش ترکاشوند با من تماس می‌گرفت. ما همزبان هستیم و زبان هم را بهتر می‌فهمیم. نزدیک یک ماه و نیم تا دو ماه است که من و ترکاشوند باهم صحبت می‌کنیم. نه اینکه صحبت ما از اول برای آمدن به پرسپولیس باشد، بلکه او همزبان ماست و مایه افتخار ما لرها محسوب می‌شود و افتخار می‌کنم به عنوان یک برادر کوچک‌تر در کنار ترکاشوند هستم. از یک طرف هم بیرانوند بود که 20 روز در تیم ملی هم‌اتاق بودیم و در یک محله هم زندگی می‌کنیم و تقریباً هم‌خانه هستیم. او یکی از بهترین دوستان من است و شخصیتی دوست داشتنی هم دارد که در این مدت به من محبت داشته است. امیدوارم پاسخ محبت‌های او را با بازی‌های خوبم بدهم.

از حالا به بعد بحث من و منصوریان برادری و دوستی است
وی درباره اینکه آیا حضورش در پرسپولیس باعث ناراحتی منصوریان شده است، چون او گفته بود استقلال و پرسپولیس باعث شدند قیمت امیری بیشتر از حد استاندارد بالاتر برود، اظهار داشت: از اول زندگی و زندگی فوتبالم اتفاقاتی افتاده که من به آنها به دید معجزه نگاه می‌کنم. یک زمان می‌خواستم به لیگ برتر بیایم که نشد، اما همان تیم در آن سال به لیگ دسته اول سقوط کرد و اگر می‌آمدم شاید نابود می‌شدم. من و منصوریان پیش از این بحث بین‌مان مربی و بازیکن بوده و از حالا به بعد بحث برادری و دوستی است. شاید دو تیم پرسپولیس و استقلال رقابت داشته باشند، اما این قضایا نباید در رفاقت ما تأثیر داشته باشد. منصوریان برای من بزرگی کرد و این روزهای فوتبالی هم زودگذر است. به‌نظرم فوتبال باید کاری کند ما به هم نزدیک شویم. امیدوارم این اتفاقات که رقم می‌خورد، شرایط دوستی‌ها را را تغییر ندهد و رفاقت‌ها ادامه داشته باشد. ما و استقلال با هم رقابت داریم، اما هستند بازیکنانی در تیم رقیبت که رفیق و برادر ما هستند.

اگر لقمه‌ای به خانه می‌برم باید از حلال بودن آن اطمینان داشته باشم
هافبک جدید تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که آمار گلزنی‌اش در فصل گذشته بسیار پایین بود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حساب کنیم، باید این را هم ببینید که نفت با چه مشکلاتی به مصاف حریفان می‌رفت. ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشتیم، اما پول هتل و شام هم در باشگاه نبود. متأسفانه این مسائل روی بازیکن تأثیرگذار است، به‌خصوص روی بازیکنی که تازه متأهل شده و به پول بیشتری احتیاج دارد. مشکلات مالی در روند بازیکنان تأثیرگذار است، هرچند من سعی کردم این مسائل را در فوتبالم دخیل نکنم و تأثیرگذار نباشد. در پرسپولیس شرایط طور دیگری است و باید تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم و اگر هم مشکلی هست بیرون زمین بگذاریم. نفت هوادار نداشت، اما پرسپولیس پر هوادارترین تیم آسیاست و باید تمام تلاش‌مان را کنیم تا آنها راضی باشند و ما هم باید طوری تلاش کنیم که هواداران راضی باشند. من هم اگر لقمه‌ای به خانه می‌برم، باید از حلال بودن آن اطمینان داشته باشم و این همیشه سرلوحه من بوده است.

یکی از آدم‌های پاک فوتبال گفت پرسپولیسی شوم
امیری درباره اینکه گویا یکی از مسئولان باشگاه نفت شب گذشته با او صحبت کرده و اصرار داشته که به پرسپولیس نرود، گفت: نمی‌دانم خبر این اتفاق چطور به شما رسیده، اما این فرد من را راهنمایی کرد که پرسپولیس را انتخاب کنم، نه اینکه از این تیم دور شوم. من همیشه مشورت می‌گیرم و این مشورت‌ها در زندگی من خیلی تأثیرگذار بود. حرف و نیت این فرد هم این بود اگر می‌خواهم تیمی را انتخاب کنم، باید پرسپولیس را انتخاب کنم. نمی‌دانم این خبرها چطور می‌رسد، اما اینجا جای مطرح کردن این سؤال‌ها نیست. این فرد هم یکی از آدم‌های پاک فوتبال است.

فرقی ندارد پیراهنم شماره چند باشد
وی درباره شماره پیراهنش در پرسپولیس اظهار داشت: برای من فرقی ندارد و هر پیراهنی بدهند، می‌پوشم.