10 انتقال تاریخ‌ساز پرسپولیس+تصاویر

در تاریخ لیگ برتر پرسپولیس بازیکنان زیادی را جذب کرده وسر و صدایش در یارگیری بعضاً بیشتر از استقلال و سایر تیم‌ها بوده است. اگر بخواهیم 10 اتفاق مهم را در تاریخ لیگ برتر در حریم پرسپولیس با هم مرور کنیم بر اساس توالی زمان این 10 نفر را انتخاب می‌کنیم:

 

1-کریم باقری: سال 81 در 29 سالگی به تیم برگشت و زمان حضورش از تیم ملی کناره گرفته بود. او در سال 76 از پرسپولیس جدا شده و پرسپولیسی ها همیشه حسرت حضور او را در سال‌های مختلف داشته‌اند. کریم باقری البته در سال‌های اولیه بازگشت، دور از آن ستاره بزرگ بود اما طی سال‌های 85 تا 88 او در پرسپولیس واقعاً عالی کار کرد.

 

 

2-یحیی گل محمدی: سال 81 در 32 سالگی به پرسپولیس برگشت، او طبیعتاً باید از پرسپولیس و علی پروین دل آزرده می‌بود که در سال 78 او را به علت بیماری وافت کنار گذاشته بودند اما به پرسپولیس برگشت با این حال هیچ تخفیفی به سرخ‌ها نداد و باشگاه فولاد که تیم یحیی در سال‌های 78 تا 81 بود، در 42 روزی که هنوز از قراردادش با یحیی مانده بود حسابی پرسپولیس را تیغ زد! او در پرسپولیس هم خوب بود و جایگاهش را در تیم ملی دوران برانکو حفظ کرد.

 

 

3-علی دایی: بعد از هرتابرلین در سال 81 به الشباب امارات رفت اما فوت پدرش در پاییز 81 باعث شد تا او برای نزدیک‌تر شدن به مادر به ایران برگردد، همه او را پرسپولیسی می‌دانستند اما مذاکره با آجورلو مدیر پاس عجیب بود، با این حال اکبر غمخوار سراسیمه در آخرین روز نقل وانتقالات اعلام کرد علی دایی به پرسپولیس می‌آید.

 

 

 

4-علیرضا نیکبخت: وقتی در خرداد 85 ودر آلمان، محمد حسن انصاری فرد به نگارنده گفت نیکبخت به پرسپولیس می‌آید نه شنونده ونه آنها که نقل مدیر 45 ساله راشنیدند باورشان نشد اما...

نیکبخت بعد از 7 سال حضور در استقلال ودر آستانه بستن بازوبند کاپیتانی در 26 سالگی به پرسپولیس آمد واتفاقا در پرسپولیس 3 سال حضورش به اندازه 7 سالش در استقلال گل زد وموثر واقع شد تا حتی برای خود نیکبخت سال‌های پرسپولیسی بودنش جذاب‌تر باشد.

 

 

5-علی کریمی: سال 87 سال بازگشت ستاره در 30 سالگی بود، یک سن ایده آل برای خودنمایی وقدرت گرفتن، اما علی کریمی 30 ساله به اندازه تاثیری  که حضورش در پرسپولیس می‌گذاشت خوش شانس نبود، چون در این زمان علی دایی سرمربی تیم ملی بود ومدیر عامل تیم،2 ماه بعد از آمدن کریمی عوض شد تا مدیر عامل بعدی، به راحتی از نام او بگذرد، کریمی سال 90 با افتخار به پرسپولیس برگشت ...

 

 

6-ابراهیم توره: در سال 87 به جز علی کریمی مردی در پرسپولیس حضور یافت که یک خارجی معتبر بود وقبل از حضورش در یک نیم فصل برای پیکان 14 گل زده وبعد از رفتنش در 2 سال برای سپاهان 38 گل زد اما در دوران حضورش در پرسپولیس به خاطر نوع استفاده ناکار آمد، تنها 11 گل زد ورفت.

 

7-محمد نوری:ستاره‌ای که از تیم هما به چشم سپاهان آمد وسپس به صبا رفت، در سال 89 به پرسپولیس آمد، او که بهترین صید دوران 2 ساله حضور علی دایی بود در دوران افت وضعف سرخ‌ها، همواره از حیثیت این تیم دفاع کرد وتنها بازیکن نسل اخیر ماند که نام خود را در فهرست رکوردداران ثبت کرد. رکورد کاپیتان سال‌های 92 تا 93، تعداد گلهایش در پرسپولیس بود.

 

8-جلال حسینی: در سال 91 دفاع متخلخل پرسپولیس سال قبل یک سوپر استار 31 ساله گرفت وجلال حسینی در 2 سال حضورش در پرسپولیس واقعاً خوب بود تا در سال دوم حضورش ترکیب او ونیلسون گلر، بهترین شکل را برای قدرت دفاعی سرخها رقم زد.

 

 

 

9-کریم انصاری فرد: در سال 91 شاه ماهی نقل وانتقالات او بود، مردی که طی 2 فصل متوالی 41 گل در لیگ برتر زده بود ومردی بود که با عنوان شامخ بهترین گلزن دهه 90 فوتبال ایران به پرسپولیس می‌آمد اما افت ناگهانی او را از استاندارد اولیه دور کرد واو دیگر نتوانست به آن استاندارد دست پیدا کند حتی امروز

 

10-پیام صادقیان: سال 92 به پرسپولیس آمد ودر شرایطی پیراهن این تیم را بر تن کرد که پرسپولیس در مسیر بازگشت به قدرت بود، پیام در این سال استثنایی کار کرد واگر بر همین مسیر پایدار می‌ماند روزهای خوبی را در این تیم داشت.