تیم رویایی که برانکو ساخته است/خریدهای جدید پرسپولیس

پرسپولیس در حال حاضر موفق شده سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، ساسان انصاری، احسان الوان زاده و ابوالفضل درویش وند را به ترکیب فصل آینده خود اضافه کرده است. در این بین همانطور که برانکو ایوانکوویچ اشاره کرد آنها 6 گزینه اصلی خود برای فصل آینده را مشخص کرده اند.

 

پرسپولیس در بزرگترین ضعف خود را در درون دروازه احساس می کرد بلافاصله بعد از پایان لیگ علیرضا بیرانوند را به ترکیب خود اضافه کرد و برای پوشش ضعف در خط دفاع میانی خود در حال حاضر سیدجلال حسینی را در اختیار گرفته و محمدحسین کنعانی زادگان نیز به ترکیب این تیم بازگشته است. آنها در این بخش به دنبال جذب شجاع خلیل زاده و جلب رضایت لوکا ماریچ برای تمدید قرارداد هستند.

 

مهمترین مساله برای پرسپولیس البته جذب مهاجمی است که جانشین آقای گل فصل پیش لیگ در ترکیب این تیم شود. در این بین برانکو گزینه اول خود را مهاجمی داخلی قرار داده است و اگر در این راه ناکام شود به دنبال گزینه های خارجی خواهد رفت. در این بین شایعاتی درباره حضور برخی مهاجمان صاحب نام شنیده می شود که قطعا چیزی جز شایعه نیست و این باشگاه نه تنها برنامه ای برای جذب امثال اتوئو و ... ندارد بلکه توانایی تامین مبلغ قراردادشان نیز از عهده اش خارج است.

 

جدی ترین گزینه حال حاضر برای پرسپولیسی ها در بازار داخلی مهدی ترابی و مهرداد محمدی، بازیکنان دو تیم سایپا و راه آهن است. اولی همچنان با مخالفت شدید کادرفنی و مدیران سایپا راه دشواری برای حضور در این تیم خواهد داشت و محمدی نیز جزو گزینه هایی است که در صورت ناکامی در جذب مهاجم مدنظر با این بازیکن وارد مذاکره خواهند شد.

 

مسعود حسن زاده نیز در بین گزینه های داخلی برای حضور در پست مهاجم در اولویت مسوولان این تیم قرار دارد و صحبت هایی ابتدایی در این باره با این بازیکن صورت گرفته است و این بازیکن جوان و گلزن ذوبی ها نیز می تواند یکی از خریدهای احتمالی سرخپوشان لقب گیرد.

 

پرسپولیس با پایان همکاری اش با جری بنگستون و مایکل اومانیا دو گزینه خارجی نیز طی روزهای آینده معرفی خواهند کرد تا شرایط خود را برای فصل جدید کاملا مهیا و آماده نشان دهند. دو بازیکنی که در صورت تحقیق مناسب جذب شوند و از کیفیت بالایی برخوردار باشند می توانند این تیم را فاتح اصلی نقل و انتقالات معرفی کند.

 

دروازه بان – برانکو مطمئن شده است

با توجه به مشکلاتی که پرسپولیس در فصل گذشته داشته در این فصل آنها دست به خانه تکانی بزرگی زده اند و با سوشا مکانی و دو دروازه بان جوان تیم خود قطع همکاری کرده اند و با علیرضا بیرانوند و الکساندر لوبانف به عنوان دروازه بان اول و رزرو کار خواهند کرد. ابوالفضل درویش‌وند نیز به عنوان دروازه بان سوم از تیم ملی جوانان به ترکیب این تیم اضافه شده است تا در این خط آنها تکمیل شوند.

 

خط دفاعی- سد دفاعی تکمیل می شود

پرسپولیس با جدایی بابک حاتمی، محسن بنگر، مایکل اومانیا و علیرضا نورمحمدی چهار بازیکن را در این خط از دست داده است. آنها البته محمد انصاری و وحید حیدریه را در جناح چپ خود دارند و از حسین ماهینی و رامین رضاییان را جناح راست خود می بینند. محمدحسین کنعانی زادگان و سیدجلال حسینی در کنار احتمالا لوکا ماریچ در پست دفاع میانی حضور دارند تا آنها به دنبال جذب یک بازیکن دیگر در این پست باشند.

 

هافبک ها – مهره های رشک انگیز برانکو

برانکو در پست میانی کاملا غنی است. آنها با مهرداد کفشگری در این پست وداع کرده اند و در حال حاضر محسن مسلمان، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، رضا خالقی فر، فرشاد احمدزاده و ساسان انصاری را در اختیار دارند و مقدمات تمدید قرارداد با امید عالیشاه و میلاد کمندانی نیز در مراحل پایانی اش قرار دارد. این در حالی است که سرخپوشان چشم به مهدی ترابی نیز دوخته اند تا او را نیز به ترکیب خود اضافه کنند.

 

مهاجم – روزهای بدون آقای گل

با جدایی محتمل مهدی طارمی، برانکو در حال حاضر علی علیپور، وحید امیری و شهاب زاهدی را در اختیار دارند و به دنبال جذب مهاجمی دیگر در این خط هستند.

 

در این بخش برانکو به دنبال بازیکنان داخلی و گلزن است و همانطور که اشاره کرده به دنبال مهاجمی است که روی 20 گل زده او در پایان فصل حساب باز کند و باید دید در این راه مهاجمی چشم او را خواهد گرفت یا خیر.