ستاره‌ای که از دست برانکو  پرید

مهدی ترابی جوان در یکی، دو سال اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته و نمایش درخشانش در بازی‌های ملی ثابت می‌کند برانکو ایوانکوویچ بی‌جهت اصرار به جذب این هافبک دونده نداشت. اصراری که در نهایت بی فایده بود و ترابی با سایپا تمدید کرد و در تیم خود ماند.

 

2 فصل برای دستگرمی

گفته می‌شد هزینه انتقال این هافبک 21 ساله یک و نیم میلیارد تومان خواهد بود. بازیکنی که در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم شانس چندانی برای بازی نداشت اما از ابتدای لیگ چهاردهم همای سعادت روی شانه‌هایش نشست.

در واقع در دقیقه 74 دیدار خودروسازان مقابل نفت مسجدسلیمان بود که مهدی جایگزین محمد نزهتی شد و این شروع جدی ماجرای مهدی ترابی از هفته اول لیگ سیزدهم در فوتبال ایران بود.

مهدی اولین‌بار در ایستگاه آخر لیگ دوازدهم شانس لیگ برتری شدن را پیدا کرده بود. در هفته پایانی لیگ دوازدهم ترابی جوان از دقیقه 84 جای سجاد شهباززاده را گرفت تا 6 دقیقه شریک پیروزی سایپا برابر گهر دورود باشد.

ترابی در لیگ سیزدهم 21 دقیقه دیگر بازی کرد. شاید این مزد ناچیزی برای تمریناتش بود. به‌هرحال تلاش 15 دقیقه‌ای برابر مس، 5 دقیقه بازی مقابل نفت و به زمین آمدن برابر سپاهان در دقیقه 90 کارنامه دومین سال حضور این بازیکن 19 ساله در لیگ برتر را بست.

 

هر 2 گل لیگ برتری تقدیم یحیی

ترابی از هفته اول لیگ چهاردهم شانس بازی پیدا کرد. مهدی 20 ساله موفق شد در 9 دیدار فصل وارد ترکیب اصلی سایپا شود. ترابی در هفته بیست و دوم لیگ چهاردهم موفق شد اولین گل لیگ برتری‌اش را روی پاس دقیقه 16 رمضانی به محمدباقر صادقی و ذوب‌آهن بزند.

هرچند که در نهایت نصف جهانی‌ها در فولادشهر با درخشش مسعود حسن‌زاده 4 بر یک پیروز شدند.

مهدی در لیگ پانزدهم نمایشی به مراتب بهتر از قبل داشت. این هافبک جوان که در تیم ملی هم از کمترین فرصت‌ها بیشترین بهره را برد موفق شد در 23 بازی فصل وارد ترکیب اصلی تیم مجید جلالی شود. جالب اینکه مهدی دوباره یک گل زد و آن هم برابر ذوب‌آهن یحیی گل‌محمدی.

ترابی جوان این‌بار گل دقیقه 29 مهدی رجب‌زاده را با ضربه دقیقه 45 خود پاسخ داد تا عامل تساوی ذوب‌آهن و سایپا در ایستگاه 23 لیگ پانزدهم شود.

نکته قابل توجه این‌که این‌بار به‌جز این گل 5 پاس گل هم در کارنامه‌اش به ثبت رساند تا نشان دهد، دوندگی‌های زیادش در طول دیدارها، بی‌نتیجه نبوده است.

به این ترتیب هافبک دونده‌ای که اولین‌بار در سن 18 سالگی پای به لیگ برتر گذاشته بود موفق شد با تلاش و پشتکار خود به درجه‌ای از پیشرفت برسد که یکی از پرتماشاگرترین تیم‌های لیگ برتر حاضر باشد برایش بیش از یک میلیارد تومان دست به جیب شود.

 

جدول عملکرد مهدی ترابی در ادوار لیگ برتر همراه با سایپا

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

پاس گل

گل

نکته ویژه

12

1

-

6

-

-

هفته آخر لیگ (34) دقیقه 84 جای سجاد شهباززاده در تقابل با گهر وارد زمین شد

13

3

-

21

-

-

مقابل مس کرمان، نفت و سپاهان شانس بازی پیدا کرد

14

23

9

987

-

1

هفته 22 به ذوب‌آهن گل زد اما سایپا 4 بر یک باخت

15

27

23

2134

5

1

باز هم به ذوب‌آهن گل زد و این‌بار در هفته 23

مجموع

54

32

3148

5

2