با وجود اینکه هواداران استقلال در صفحات مجازی از امیرحسین صادقی خواسته بودند که به استقلال بازگردد اما شرایطی پیش آمد که این بازیکن قراردادش را با صبای قم تمدید کرد تا یک سال دیگر شاگرد علی دایی باشد.

 

صادقی درباره برخی مسائل باشگاه استقلال و همچنین وضعیت صبا صحبت‌هایی انجام داد.

 

*شرایط صبا نسبت به سال گذشته چه تغییری کرده است؟

نسبت به فصل گذشته تغییرات آنچنانی نداشته‌‌ایم اما امیدوارم افرادی که شناختی از آنها ندارم و به علی دایی اعتماد کردند، پشت تیم باشند. امیدوارم سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

 

*هدف صبا برای فصل جاری چیست؟

بازیکنان خوب و بزرگی جذب تیم شده‌اند و به همراه علی دایی که مربی بزرگی است، هدف اصلی صبا قهرمانی است.

 

*قهرمانی صبا کمی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد؟

در این فوتبال بی‌در و پیکر چیزی دور از ذهن نیست!

 

*صحبت‌های زیادی درباره بازگشتت به استقلال مطرح شد اما چرا این اتفاق نیفتاد؟

دوست دارم در استقلال بازی کنم، اما نه اینکه هر اتفاقی بیفتد. نمی‌خواهم غیرفوتبالی در این تیم حضور داشته باشم. هواداران استقلال در این مقطع پیغام‌های خوبی برای من گذاشتند که به استقلال برگردم که پاسخ دادم دوست دارم این اتفاق بیفتد اما همه چیز دست بازیکن نیست. می‌توانستم به استقلال کمک کنم اما شرایط به گونه‌ای شد تا یک سال دیگر کنار دایی باشم. دایی یک سال برای من زحمت کشید و از لحاظ روحی، روانی و فنی به فوتبال بازگرداند. برخلاف رفقای بی‌معرفتی که هستند، دایی مرد بزرگی است و معرفتش از خیلی‌‌ها بیشتر است. در فوتبال ما مرد کم پیدا می‌شود و اگر هم پیدا شود، یکی از آنها دایی است.

 

شاید این صحبت‌ها را روی حساب پاچه‌خواری بگذارند اما من رک و صریح صحبت می‌کنم. دایی چند سال عمر فوتبالی‌ام را اضافه کرد. به خاطر همین ترجیح دادم کنار علی آقا باشم. اگر همه فکر و ذکرم را پیش دایی بگذارم، بهتر است و حتی مربیگری‌ام را کنار او آغاز خواهم کرد. پیش دایی باشم خیلی بهتر از برخی استقلالی‌نماها است.

 

*برخی از بازیکنان استقلالی اعتقاد داشتند که در این تیم باندبازی وجود دارد.

تصمیم گرفته‌ام وارد این مسئله نشوم. متاسفانه هر چقدر داد می‌زنی در این منجلاب استقلال بیشتر فرو می‌روی به همین دلیل، تصمیم گرفتم سرم پایین باشد. شاید من هم روزی آلوده شوم اما از خدا می‌خواهم چنین اتفاقی برایم نیفتد. فوتبال پاک در ایران معنا ندارد چون از مربی و بازیکن گرفته تا مدیر همه وضعیت وحشتناکی پیدا کرده‌اند. پس الکی داد بزنم که چه شود؟ همه می‌دانند و داد می‌زنند ولی اتفاقی نمی‌افتد. پس چرا خودم را خراب کرده و کاسه داغ‌تر از آش شوم؟

 

*یعنی دوست نداری در این رابطه صحبت کنی؟

وقتی مشکلی در استقلال وجود دارد که سه مربی جرأت گفتن آن را نداشتند، چرا من دل هواداران استقلال را بلرزانم؟ مردم خودشان بهتر می‌دانند و بهتر است ساکت بمانم.

 

*بازیکنانی مثل مهدی امیرآبادی، آرش برهانی، وحید طالب‌لو و حنیف عمران‌زاده از اینکه تقدیری از آنها نشد، ناراحت هستند. اتفاقی که برای تو هم افتاد.

من حرفم را زدم. اتفاقات خیلی بدتری در باشگاه استقلال می‌افتد اما دیگر دوست ندارم صحبت کنم و  تصمیم گرفته‌ام دنبال پیشرفت خودم باشم. میخواهم در چند سال آخر فوتبالم راحت باشم و وارد اتفاقات آلوده نشوم.