همه حواشی نقل و انتقالات استقلال

فرشید باقری، اولین سوژه فصل نقل و انتقالات بود. بازیکنی که می‌گفتند کارش برای پیوستن به پرسپولیس تمام شده ولی در نهایت پیراهن استقلال را به تن کرد، کنار بهرام افشارزاده عکس یادگاری انداخت و با قراردادی 2 ساله آبی پوش شد تا دومین خرید این تیم بعد از بختیار رحمانی لقب بگیرد.

 

استدلال کادر فنی آبی‌ها هم این بود که روزبه چشمی به نیم فصل اول نمی‌رسد، محمدرضا خرسندنیا در لیست فروش است و امید ابراهیمی هم نمی‌ماند پس آبی ها نیاز به یک هافبک دفاعی دارند.

 

حالا کمتر از یک ماه از آن روز گذشته و شایعه فسخ قرارداد باقری با استقلال بیشتر از همیشه به گوش می‌رسد. ابراهیمی در یک قدمی تمدید قراردادش است و علیرضا منصوریان هنوز هم بازیکن جدید می‌خواهد و پر بودن لیست بازیکنان بزرگسال استقلال باعث شده نام باقری برای ترک استقلال به گوش برسد.

 

این اتفاق به قدری قطعی به نظر می‌رسد که باقری در تمرین استقلال هم شرکت نکرده است در حالی که دیگر خریدهای این تیم مثل رحمانی، وریا غفوری و میلاد زکی پور خودشان را به اولین تمرین رساندند.

 

البته بستن قرارداد با یک بازیکن و سپس نخواستنش در استقلال تقریبا عادی است. تعدادی از قربانیان این موضوع را در ادامه مرور می کنیم:

 

 

* احمد جمشیدیان

ابتدای لیگ سیزدهم با قراردادی 2 ساله به استقلال پیوست ولی نتوانست چندان بازی کند. قول داد نبودنش را در لیگ بعدی جبران کند ولی استقلال در آخرین ساعات نقل و انتقالات بالاخره سپاهان را برای صدور رضایتنامه یعقوب کریمی راضی کرد.

 

استقلال 19 بازیکن بزرگسال داشت و لیستی 18 نفره. درحالیکه همه می‌گفتند نام خرسندنیا یا کریمیان و حتی کرار از فهرست خط می‌خورد قرعه به نام جمشیدیان افتاد.

 

 

* ایمان مبعلی

قرارداد 2ساله اش با استقلال تمام شده بود ولی با حضور قلعه نویی، هر دو نفر علاقه مند بودند به همکاری‌شان ادامه بدهند. مبعلی قراردادش را تمدید کرد و با استقلال به اردوی ترکیه رفت.

 

همه چیز عادی بود که ناگهان کرانچار با فابیو جان واریو به مشکل خورد و هافبک برزیلی را از سپاهان اخراج کرد. استقلال بلافاصله مو بلوند برزیلی را خرید و مبعلی وقتی این اتفاق را دید درنهایت طی توافقی دوطرفه راهی پیکان شد.

 

 

* محمد محمدی

درست مثل مبعلی.با استقلال به اردوی ترکیه رفت ولی وقتی تیم برگشت،او به باشگاه رفت و تقاضای خروج کرد و در نهایت هم این اتفاق رقم خورد. اگر محمدی از استقلال نمی‌رفت، جای خالی در لیست بزرگسالان تیم ایجاد نمی‌شد که فرهاد مجیدی برگردد.

 

 

* مهدی خیری

به عنوان یک بازیکن جوان به استقلال لیگ هشتم پیوست. خیری با استقلال به اردوی ترکیه رفت و قرار شد یکی از بازیکنان اصلی تیم قلعه نویی باشد اما وقتی استقلال به تهران برگشت، خیری با واسطه قرار دادن ملاحی، از استقلال رفت و به صبا پیوست.