بهترین پیشنهادم از پرسپولیس بود

علوان‌زاده درباره حضورش انتقال از نفت‌ مسجد سلیمان به پرسپولیس، گفت: دو فصل در نفت‌ مسجد سلیمان بازی کردم، دو فصل در استقلال صنعتی و یک فصل هم در استقلال اهواز در واقع تجربه حضور در لیگ‌برتر را داشتم. با شناخت کامل به اینجا آمدم. البته این را هم بگویم که از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم و یکی از علائقم حضور در این تیم بود.

وی ادامه داد: در فصل گذشته زمانی که در نفت‌ مسجد سلیمان بازی می‌کردم، آقای فرزاد حافظی کمک بزرگی هم به من و هم به سایر بچه‌های تیم کردند. ایشان در آخرین روزهای نقل و انتقالات به این تیم آمدند اما تمام تلاششان را برای بالا نگه داشتن نفت بکار بستند. نفت‌ مسجد سلیمان جوان‌ترین تیم لیگ‌ یک بود. این تیم با بودجه کم، مشکلات مالی و امکانات پایین به نسبت سایر تیم‌ها بسته شده بود، به نحوی که حتی مسئولین و مردم مسجدسلیمان بیان می‌کردند که نفت احتمالا به لیگ دسته دو سقوط می‌کند و احتمال ماندنش در لیگ یک کم است، اما ما با حضور در رتبه دهم ثابت کردیم که با تفکرات مثبت آقای حافظی و همت بچه‌های از پس این مهم برخواهیم آمد.

او درباره چگونگی حضورش در پرسپولیس هم گفت: با پایان فصل از 6 تیم لیگ‌برتری پیشنهاد به دستم رسید که خب بهترین پیشنهادم پرسپولیس بود و بهترین انتخاب را انجام دادم اگرچه می‌دانستم با حضور در این تیم با مشکلات بسیاری مواجه خواهم بود، این را هم می‌دانم که باید تمام انرژی و تلاشش‌ام را به کار ببندم تا به جایگاهی که به دنبالش هستم برسم.

علوان‌زاده ادامه داد: دیدگاه آقای برانکو نسبت به بازیکنان جوان و بی‌نام و نشان مثبت است. آمدم اینجا بازی کنم، همانطور که می‌دانید طارمی زمانی که به اینجا آمد به صورت فیکس بازی نمی‌کرد و شاید تعداد بازی‌های کمی در زمین حاضر بود اما در سال بعد حضورش، توانست خوش بدرخشد تا هم به تیم‌ملی برود و هم دیدگاه کادرفنی پرسپولیس نسبت به او تغییر کند، علاوه بر آن آقای گل لیگ شود.

هافبک چپ پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند با عالیشاه و امیری که هم‌پستی‌های او در اینجا هستند رقابت کند گفت: این دو عزیز جزو بهترین‌های فوتبال ایران هستند. وحید امیری که بازیکن فیکس تیم‌ملی است و امید عالیشاه هم کاپیتان پرسپولیس، من تمام تلاشم را بکار خواهم بست. باید بازی‌ها آغاز شود تا بعد از آن نظر آقای برانکو را در این زمینه پرسید که آیا من را برای بازی در این پست خواهد گذاشت، یا اعتقاد دارد که من در جای دیگری بازی کنم.

او در پایان درباره هدف بزرگ اکثر بازیکنان فوتبال گفت: حضورم در پرسپولیس تنها به علاقه‌ام بستگی ندارد و قطعا با هدف رسیدن به جایگاهی که اکثر بازیکنان فوتبال به آن فکر می‌کنند به اینجا آمدم. هدفم پوشیدن پیراهن تیم‌ملی است، اما همه این‌ها برمی‌گردد به اعتقادات سرمربی تیم‌ملی و باید دید نظر ایشان درباره بازی من چیست. همانطور که گفتم باز هم می‌گویم هم آقای برانکو و هم آقای کی‌روش با شروع فصل شانزدهم می‌توانند درباره بازیم نظر قطعی‌شان را بگویند. الان برای گفتن خیلی چیزها زود است.