جواد زرینچه  درباره دعواهای اخیر بین تیم ملی و باشگاه‌ها گفت: بالاخره هر مربی باید نگران تیمش باشد چون اوست که باید در نهایت جوابگو باشد، چه در باشگاه و چه در تیم ملی. به نوعی هر دو دسته خواستار آن هستند تا تیم‌های خود را آماده و با آمادگی روانه مسابقات کنند. تا در نهایت نتایجی که در انتظار تیم ملی و باشگاه‌ها هست و مربیان آنها دوست دارند با آمادگی کامل به دست بیاید و این اتفاق نمی‌افتد مگر با دور هم بودن بازیکنان باشگاه‌ها یا تیم ملی. یعنی باید بازیکن در اختیار کادر فنی تیم ملی یا باشگاه‌ها باشد تا آنها به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد:‌ امسال با توجه به یارگیری خوب انجام شده توسط استقلال و پرسپولیس انتظارات از این دو تیم بالا رفته و هواداران جز قهرمانی از تیم‌های محبوب خود چیز دیگری نمی‌خواهند و به همین دلیل این دو تیم امسال تحت فشار قرار گرفته‌اند تا بتوانند بهترین نتایج را برای هواداران کسب کنند.

زرینچه گفت: معتقدم که امسال وظایف سنگینی بر روی این دو تیم است و از سوی دیگر تیم ملی بازی‌های مهمی برای رسیدن به جام جهانی دارد. به نظرم دعوا کردن باعث می‌شود تا دود اختلافات به چشم کل فوتبال ایران برود. چه تیم ملی که اگر به جام جهانی نرود همه ضرر می‌کنند و چه باشگاه‌ها که اینهمه ریخت و پاش کردند و می‌خواهند نتایج مناسبی بگیرند.

مدافع اسبق تیم ملی در مورد اینکه بهترین راهکار برای حل این اختلافات چیست، گفت: به نظرم بهترین راه حل این است که جلسه‌ای را بین کادر فنی تیم ملی و باشگاه‌ها برگزار کنند تا طرفین در یک محیط تعاملی رو در روی هم نشسته و مسائل و مشکلات را بگویند. در واقع باید فدراسیون فوتبال از آنها بخواهد تا یک جلسه همفکری را برگزار کرده تا جلوی آسیب بیشتر به باشگاه‌ها و تیم ملی گرفته شود. بنابراین باید در جلسه فوق تعامل و توافق صورت گرفته و این خیلی بهتر است تا اینکه مدام در رسانه‌ها شاهد درگیری، حاشیه و تهمت و افترا به یکدیگر باشیم.

وی یادآور شد: البته فدراسیون کوتاهی می‌کند که کار به اینجا می‌کشد. مطمئناً این مسائل جز اینکه باعث  می‌شود فوتبال‌مان آسیب ببیند هیچ ماحصل دیگری ندارد. الان باید تاج هر چه سریع‌تر مربیان تیم ملی و کادر فنی را در یک جلسه دور هم نشانده و طرفین در یک جلسه فوری طی 4-5 ساعت مشکلات را حل کنند.

زرینچه درباره رفتار کی‌روش گفت: همیشه درگیری و حاشیه در این 5 سال در اطراف تیم ملی وجود داشته که البته خیلی‌ها موافق و عده‌ای هم مخالف آن هستند. این تضادها همیشه بوده اما نتیجه این اختلافات و حواشی در سطح ملی و باشگاهی جز صدمه زدن چیز دیگری نبوده است.

بازیکن سابق استقلال در مورد اینکه آیا فکر نمی‌کند رفتار کی‌روش از بالا به پایین است، تاکید کرد: این بدان خاطر است که همیشه بین تیم ملی و باشگاه‌ها فاصله بوده و هیچ موقع آن نزدیکی که باید باشد، نیست. از سوی دیگر همیشه نگاه‌ها به تیم ملی ارجحیت داده شده اما باید تعامل باشد تا هم تیم ملی و هم باشگاه‌ها در جایگاه واقعی خود قرار داشته باشند.

وی در مورد لحن توهین‌آمیز کی‌روش در بیانیه‌هایی که می‌دهد، یادآور شد: ورزش جایی نیست که پرخاشگری، زورگویی و تهمت زدن یا کنایه در آن جا داشته باشد و این مسائل زیبنده ورزش و فوتبال نیست. حالا هر کسی که می‌خواهد این صحبت‌ها را بکند، باشد؛ چه مربی ایرانی، چه کی‌روش و چه هر مربی دیگر. تا زمانی که می‌توانیم با تعامل و حرف‌های خوب مشکلات را حل کرد این مسائل به درد فوتبل می‌خواهد تا اینکه این مسائل که بخواهیم کسی را متهم کنیم و یا اینکه فردا اگر نتیجه لازم را نگرفتیم بگوییم باشگاه‌ها همکاری نکردند و ... کار درستی نیست. معتقدم که فدراسیون باید به این طور مسائل جدی‌تر ورود کند.