علیرضا بیرانوند بعد از ثبت قراردادش با پرسپولیس در هیات فوتبال درباره تاخیرش اظهار داشت: فکر نمی کنم خیلی طولانی شده باشد. من 2، 3 روز دیرتر از سایرین آمدم و به خاطر مشکل خانوادگی بود. من از همه هواداران پرسپولیس به خاطر این تاخیر عذرخواهی می کنم. ما از صبح تا نیم ساعت قبل تست پزشکی بودیم و امیدوارم با قهرمانی بتوانیم جواب حمایت پرسپولیسی ها را بدهیم. 

دروازه بان پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: من با قرارداد 2 ساله برای خودم خانه‌ای را برای 2 سال اجاره کردم که صاحب آن احمدرضا عابدزاده است. باید از این خانه خوب محافظت کنم چون صاحب بزرگی داشته و عقاب آسیا بوده است. امیدوارم بتوانم این خانه را نو کنم.

وی درباره رقابتش با لوبانف افزود: فکر نمی کردم لوبانف اینقدر بامعرفت باشد. او یک گلر خارجی است و می خواهد بازی کند. من هم پرسپولیس را انتخاب کردم تا فیکس تیم ملی باشم. به هر حال مراحل مقدماتی جام جهانی در پیش است و شاید اصلا در چند بازی مقابل لوبانف هم قرار بگیریم. 

دروازه بان پرسپولیس درباره شرایط این تیم تصریح کرد: شرایط پرسپولیس الان خیلی خوب است. بازیکنان خیلی خوبی از سوی باشگاه و برانکو جذب شده اند. یکی از ایده های برانکو این است که پرسپولیس باید برای 3 تا جام بجنگد. بازیکنانی که امسال پرسپولیس گرفته، سالهای قبلی جزو بهترین های لیگ بودند. البته هواداران از رفتن مهدی و رامین ناراحت هستند اما من به هواداران قول می دهم که یک تیم خیلی خوب داریم و ناراحت نباشند. ما برای قهرمانی پیش می رویم و می توانیم با این ترکیب به سمت قهرمانی برویم.

بیرانوند درباره تعیین تکلیف نفت افزود: خیلی خوشحالم که نفت تکلیفش مشخص شد. باید نماز شکر بخوانیم که این اتفاق افتاد. در سالهای اخیر در کنار استقلال و پرسپولیس همواره نفت نیز حضور داشته است و بازیکنان زیادی را به فوتبالمان تحویل داده است.من دیروز به شهریاری زنگ زدم و به او تبریک گفتم. امروز هم شنیدم بازیکنان خوبی گرفتند و امیدوارم موفق باشند. البته یکسری بازیکن هم از این تیم مثل عزتی، شیخ ویسی و... تمدید کردند که برایشان خوشحالم.