علی قربانی درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال و شرایط تمرینی این تیم اظهار داشت:‌ تمرینات خوبی را در این چند وقت انجام دادیم. فشار اول تمرینات را گذراندیم و روز (شنبه) هم یک بازی دوستانه با امیدهای استقلال داریم. روز دوشنبه مرحله دوم تمرینات بدنسازی تیم در ارمنستان را خواهیم داشت که قطعاً کمک زیادی به بالا بردن سطح آمادگی تیم می‌کند.

وی افزود: از نظر تمرینات تیمی ‌با بودن یک کادر فنی خوب، کار را بسیار با برنامه جلو می‌بریم و همه بچه‌ها به واسطه نوع تمرینات و شیوه تمرین‌دهی از انگیزه بالایی برخوردارند. در کنار امکانات مناسب و حمایت‌های مدیران باشگاه از بازیکنان، هواداران استقلال عالی هستند و ما را در این مدت شرمنده خودشان کرده‌اند. امیدوارم این حمایت همچنان تداوم داشته باشد تا انگیزه ما بیش از این شود.

مهاجم تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که گویا رفتن سجاد شهباززاده قطعی شده و این مسئله ترافیک خط حمله این تیم را کمتر خواهد کرد، گفت: به طور دقیق در جریان این موضوع که سجاد رفته یا هنوز هم در جمع استقلال است، نیستم اما به شخصه دوست دارم سجاد بماند و از تجربیات او به عنوان یک بازیکن تأثیرگذار تیم بهره ببرم. ماندن سجاد کیفیت رقابت را بهتر خواهد کرد و می‌توانم قوی‌تر و پرتلاش‌تر کار کنم.

قربانی خاطرنشان کرد:‌ حالا این که سجاد بماند یا برود به هرحال به نظر خودش بستگی دارد اما امیدوام بماند و با کمک همدیگر سال خوبی را برای استقلال و هواداران این تیم رقم بزنیم.

وی در پایان درباره اینکه فکر می‌کند این استقلال پتانسیل قهرمانی دارد یا خیر، گفت:‌ آنچه مشخص است هر باشگاهی به‌خصوص استقلال و پرسپولیس تیم خودشان را در ابتدای فصل برای قهرمانی می‌بندند. با این حال فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و زود است که بخواهیم در مورد این مسائل صحبت کنیم.