جنجال برانگیزترین اتفاق فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران  به انتقال دو بازیکن  پرسپولیس به تیم ترکیه‌ای ریزه اسپور مربوط می‌شود. رامین رضاییان و مهدی طارمی هفته‌ گذشته بی سر و صدا راهی ترکیه شدند و  به یک باره خبرهایی مبنی بر مذاکره این دو بازیکن با باشگاه ترکیه‌ای منتشر شد و در نهایت هم این دو بازیکن به ریزه اسپور پیوستند. البته طارمی قراردادی با پرسپولیس نداشت و بدون مشکل به این تیم پیوست و فقط موجب دلخوری هواداران شد اما رضاییان با فسخ یک طرفه قراردادش در سازمان لیگ علاوه بر دلخوری هواداران موجب واکنش باشگاه پرسپولیس هم شد.

تمامی این اتفاقات در شرایطی رخ داد که باشگاه پرسپولیس از ابتدا نسبت به غیبت رضاییان در تمرینات و سفر به ترکیه اعتراض کرده بود، چرا که آنها معتقد هستند رضاییان یک سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و طبق قانون باید در تمرینات شرکت کند، اما مدافع راست پرسپولیس که خواستار بازی در لیگ‌های اروپایی شده بود، به بندهایی از قراردادش اشاره کرد و این که پرسپولیسی‌ها  به تعهد خود نسبت به این بازیکن عمل نکردند و در نتیجه‌ به صورت یک طرفه قرارداد باقی‌ مانده خود را در سازمان لیگ فسخ کرد.

پس از این اتفاق مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در فدراسیون فوتبال مستندات خود را مبنی بر این که آنها به طور کامل حق و حقوق رضاییان را پرداخت کرده‌اند به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ارائه کرد و فدراسیون هم با تایید مدارک پرسپولیس انتقال رضاییان به ریزه اسپور را مردود دانست.

با این اتفاقات انتقال بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس به ترکیه وارد فاز جدیدی شده است. از سویی پرسپولیسی‌ها بارها رضاییان را تهدید به شکایت در مراجع داخلی و بین‌المللی کرده‌اند و از طرف دیگر رضاییان قرارداد رسمی با باشگاه ترکیه‌ای منعقد کرده است.

مدافع سابق پرسپولیس برای بازی در لیگ ترکیه نیازمند صدور ITC از طریق باشگاه سابقش است و در صورتی که پرسپولیسی‌ها در این امر کوتاهی کنند، فیفا از طریق سیستم TMSمجوز بازی رضاییان را صادر خواهد کرد اما پرسپولیسی‌ها هم با استفاده از مستنداتی که در اختیار دارند می‌توانند رضاییان را نقره داغ کنند و با شکایت از او رضاییان را متحمل جریمه یا محرومیت از بازی کنند.

در این شرایط مدافع تیم ‌ملی تنها دو راه پیش روی خود دارد. نخست این که بتواند رضایت پرسپولیسی‌ها را جلب کند  تا از او شکایت نکنند یا این که قرارداد خودش را با باشگاه ترکیه‌ای فسخ کند و به پرسپولیس باز گردد!