،وقتی فصل پانزدهم تمام شد، اکثر بازیکنان سرباز که در تراکتورسازی تبریز، ملوان، فجرسپاسی و حتی نیروی زمینی بازی می‌کردند کارت پایان خدمت‌شان را گرفتند و به تیم‌های جدیدی رفتند. از جمله این بازیکنان می‌توان به علی حمودی، آرش افشین، سروش سعیدی، بختیار رحمانی و ... اشاره کرد که هر کدام به تیم‌های جدیدی رفتند اما در این میان بازیکنی مثل سروش رفیعی باید در تراکتور بماند تا خدمت سربازی‌اش را ادامه دهد. در واقع اکثر بازیکنانی که خدمت سربازی‌شان زودتر به پایان رسید، یا مشمول قانونی بودند که به خاطر داشتن فرزند از خدمت سربازی‌شان کم می‌شد یا اینکه به دلیل حضور پدرشان در جبهه‌های جنگ چند ماهی از خدمت‌شان کسر شد.

 

به هر حال سروش رفیعی که البته کارت پایان خدمتش جزو جعلی‌ها نبود اما به خاطر سختگیری‌های زیاد و حضورش در فولاد خوزستان، مجبور شد سرباز شود و به تراکتور برود، باید حداقل تا نیم فصل لیگ برتر، سرباز بماند تا خدمتش تمام شود و بتواند کارت پایان خدمت بگیرد. تا پیش از اینکه این موضوع مشخص شود، گفته می‌شد قرار است به خاطر بیماری پدر سروش رفیعی خدمت سربازی او هم کسر شود و از فصل شانزدهم به تیم جدیدی برود اما این اتفاق نیفتاد. در هر صورت، سروش مجبور است تا نیم فصل در تراکتور بماند تا خدمت مقدس سربازی‌اش را به پایان ببرد. بعد از آن او می‌تواند به هر تیمی که دلش خواست برود.

این مساله ظاهرا باعث شد شجاع خلیل‌زاده که دوستی صمیمانه‌ای با سروش رفیعی دارد و در تبریز هم‌خانه بودند، برای جدایی‌اش از سپاهان و رفتن به پرسپولیس کوتاه بیاید و صبر کند تا نیم فصل بگذرد.

 

نیم فصلی که از قراردادش با سپاهان باقی مانده بود و چاره‌ای جز ماندن یا گرفتن رضایتنامه با مبلغ بالا نداشت. به همین دلیل شجاع بدون هیچ مشکل و دردسری در تمرینات سپاهان حضور پیدا کرد تا نیم فصل باقی مانده از قراردادش بگذرد. نکته جالب این است که هر 2 در صفحه اینستاگرامشان از همدیگر عکس می‌گذارند و از دلتنگی‌شان صحبت می‌کنند تا اینکه یک بار شجاع خلیل‌زاده در اقدامی عجیب از هم‌تیمی شدن دوباره‌شان خبر داد.

 

این مساله نشان می‌دهد که این 2 دوست صمیمی با هم قرار گذاشتند که در نیم فصل که هر 2 بازیکن آزاد می‌شوند به یک تیم بروند. ظاهرا آن هم پرسپولیس است. چرا که از مدت‌ها قبل اعلام کرده قصد دارد هم سروش رفیعی را به خدمت بگیرد و هم شجاع خلیل‌زاده را. هر 2 بازیکن هم به نظر می‌رسد علاقه خاصی به پرسپولیس دارند و به همین دلیل سکوت کردند تا نیم فصل بگذرد و با هم به این تیم قرمزپوش پایتخت بروند. این مساله ظاهرا با باشگاه هم هماهنگ شده و شاید به همین دلیل است که مسوولان باشگاه قرمز پایتخت هنوز 3 جای خالی در لیست‌شان دارند.

 

به نظر می‌رسد یکی از این جاهای خالی را یک مهاجم پر کند و 2 جای خالی دیگر برای سروش رفیعی و شجاع خلیل‌زاده باقی بماند. البته بعید نیست پرسپولیسی‌ها، ماریچ را برگردانند تا یک نیم فصل در کنار تیم باشد اما بعد از آن احتمال دارد او را کنار بگذارند تا جاهای خالی با رفیعی و خلیل‌زاده پر شود. به هر حال چیزی که مشخص شده این است که سروش رفیعی و شجاع خلیل‌زاده که دل‌شان برای هم خیلی تنگ شده، قرار است تا نیم فصل این دوری را تحمل کنند تا در پرسپولیس بار دیگر همبازی و هم‌تیمی شوند. حالا باید منتظر ماند و دید تا نیم فصل چه اتفاقاتی می‌افتد و آیا آنها به این هدف‌شان که قرمزپوش شدن است، می‌رسند یا...